Automobilka Audi dnes vypustila do světa první oficiální informace a snímky nového vozu A4 Allroad quattro. Jak vypadá a co nabízí menší bráška slavného Allroadu A6?
„Vůz, který nezná hranic“. Přesně pod tímto heslem prezentuje ingolstadská automobilka svůj nejnovější přírůstek – model A4 Allroad quattro. Jak už název napovídá, auto bude vybaveno stálým pohonem všech kol a také zvýšenou světlou výškou. To by se mělo pozitivně projevit především mimo klasické silnice na nezpevněných cestách. A4 Allroad nabídne samozřejmě celou řadu technických novinek známých z klasické „á čtyřky“, širokou nabídku moderních motorů, systém Drive select, převodovku S Tronic či inovativní komunikační systémy.
Ostré linky, zakřivené plochy nebo nízká linie střechy. Zkrátka design nového vozu své kořeny v poslední generaci modelu A4 rozhodně nezapře. Typickým poznávacím znakem allroadu bude maska chladiče s chromovaným svislým žebrováním a nárazníky s nenalakovanou spodní částí a ochrannými kryty z nerezové oceli. Při pohledu zboku zaujmou plasty umístěné na blatnících v blízkosti podběhů stejně jako rozšířené prahy. Standardem jsou 17‘‘ kola. Vzadu si lze všimnout rozdílného rozmístění výfuků. Zatímco motor 2.0 TDI bude mít dvě koncovky na jedné straně, silnější 2.0 TFSI a 3.0 TDI poznáme podle jednoho výfuku v levé a jednoho v pravé části nárazníku.
Rozměry vozu jsou následující: Délka 4,72 m, šířka 1,84 m, výška 1,5 m a rozvor náprav 2,81 m. Proti standardní A4 Avant je tak o necelých 7 cm vyšší. Světlá výška se u nenaloženého allroadu zastavila na hodnotě 18 cm. Základní objem zavazadlového prostoru činí 490 litrů, sklopením zadních sedadel je možné tuto hodnotu zvýšit až 1430 litrů a 1,78 m dlouhou rovnou plochu. Náklad v kufr je možné bezpečně upevnit a rozdělit díky dvěma kolejnicím.
V interiéru najdeme elektromechanickou ruční brzdu, která se nově ovládá tlačítkem na středové konzole. Zákazníci budou mít na výběr z několika druhů čalounění. Exkluzivní allroad látku, dva druhy kůže či alcantaru v kombinaci s kůží. Široká bude i nabídka barevných kombinací. Látky budou k dispozici ve dvou odstínech, kůže dokonce v sedmi. Sedadla budou elektricky posuvná, vyhřívaná i klimatizovaná. Na přání bude automobilka dodávat i sedačky sportovní s výraznějším bočním vedením. Dlouhý rozvor je pak zárukou dostatečného prostoru i pro zadní cestující. Co se týká bezpečnostní výbavy, najdeme zde dnes už standardní přední, boční i hlavové airbagy i systém zmírňující riziko poranění cestujících při nárazech zezadu. Na přání budou dodávány i boční airbagy pro cestující na zadních sedadlech.
Audi A4 allroad nabídne zpočátku tři motorizace. Zážehový dvoulitr 2.0 TFSI s výkonem 155 kW (211 k) a točivým momentem 350 Nm v rozmezí 1500-4200 otáček. Na stovku s ním vůz akceleruje za 6,9 sekundy a maximální rychlost činí 230 km/h.
Vznětové pohonné jednotky zastupuje známý dvoulitr 2.0 TDI CR o výkonu 125 kW (170 k) a točivým momentem 350 Nm mezi 1750 a 2500 otáčkami. Zrychlení z 0 na 100 km/h činí 8,9 sekundy a maximální rychlost 213 km/h.
Druhým naftovým motorem je šestiválcový 3.0 TDI. Ten nabídne 176 kW (240 k) a vysoký krouticí moment 500 Nm v rozmezí 1500-3000 otáček. Allroad s ním vysprintuje na stovku za 6,4 sekundy a maximální rychlosti dosáhne 236 km/h.
Motor 2.0 TDI bude k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou, ostatní verze potom s dvouspojkovou převodovkou S Tronic se sedmi rychlostními stupni. Pohonné jednotce bude sekundovat stálý pohon všech kol ve standardním poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravou. Při potížích s trakcí dokáže systém poslat až 65 % výkonu na předek nebo 85 % na zadek.
Audi A4 Allroad quattro se prodeje dostane na počátku léta za cenu začínající na 37.100 eurech (asi 1 milion korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.