Automobilka Audi dnes vypustila do světa první oficiální informace a snímky nového vozu A4 Allroad quattro. Jak vypadá a co nabízí menší bráška slavného Allroadu A6?
„Vůz, který nezná hranic“. Přesně pod tímto heslem prezentuje ingolstadská automobilka svůj nejnovější přírůstek – model A4 Allroad quattro. Jak už název napovídá, auto bude vybaveno stálým pohonem všech kol a také zvýšenou světlou výškou. To by se mělo pozitivně projevit především mimo klasické silnice na nezpevněných cestách. A4 Allroad nabídne samozřejmě celou řadu technických novinek známých z klasické „á čtyřky“, širokou nabídku moderních motorů, systém Drive select, převodovku S Tronic či inovativní komunikační systémy.
Ostré linky, zakřivené plochy nebo nízká linie střechy. Zkrátka design nového vozu své kořeny v poslední generaci modelu A4 rozhodně nezapře. Typickým poznávacím znakem allroadu bude maska chladiče s chromovaným svislým žebrováním a nárazníky s nenalakovanou spodní částí a ochrannými kryty z nerezové oceli. Při pohledu zboku zaujmou plasty umístěné na blatnících v blízkosti podběhů stejně jako rozšířené prahy. Standardem jsou 17‘‘ kola. Vzadu si lze všimnout rozdílného rozmístění výfuků. Zatímco motor 2.0 TDI bude mít dvě koncovky na jedné straně, silnější 2.0 TFSI a 3.0 TDI poznáme podle jednoho výfuku v levé a jednoho v pravé části nárazníku.
Rozměry vozu jsou následující: Délka 4,72 m, šířka 1,84 m, výška 1,5 m a rozvor náprav 2,81 m. Proti standardní A4 Avant je tak o necelých 7 cm vyšší. Světlá výška se u nenaloženého allroadu zastavila na hodnotě 18 cm. Základní objem zavazadlového prostoru činí 490 litrů, sklopením zadních sedadel je možné tuto hodnotu zvýšit až 1430 litrů a 1,78 m dlouhou rovnou plochu. Náklad v kufr je možné bezpečně upevnit a rozdělit díky dvěma kolejnicím.
V interiéru najdeme elektromechanickou ruční brzdu, která se nově ovládá tlačítkem na středové konzole. Zákazníci budou mít na výběr z několika druhů čalounění. Exkluzivní allroad látku, dva druhy kůže či alcantaru v kombinaci s kůží. Široká bude i nabídka barevných kombinací. Látky budou k dispozici ve dvou odstínech, kůže dokonce v sedmi. Sedadla budou elektricky posuvná, vyhřívaná i klimatizovaná. Na přání bude automobilka dodávat i sedačky sportovní s výraznějším bočním vedením. Dlouhý rozvor je pak zárukou dostatečného prostoru i pro zadní cestující. Co se týká bezpečnostní výbavy, najdeme zde dnes už standardní přední, boční i hlavové airbagy i systém zmírňující riziko poranění cestujících při nárazech zezadu. Na přání budou dodávány i boční airbagy pro cestující na zadních sedadlech.
Audi A4 allroad nabídne zpočátku tři motorizace. Zážehový dvoulitr 2.0 TFSI s výkonem 155 kW (211 k) a točivým momentem 350 Nm v rozmezí 1500-4200 otáček. Na stovku s ním vůz akceleruje za 6,9 sekundy a maximální rychlost činí 230 km/h.
Vznětové pohonné jednotky zastupuje známý dvoulitr 2.0 TDI CR o výkonu 125 kW (170 k) a točivým momentem 350 Nm mezi 1750 a 2500 otáčkami. Zrychlení z 0 na 100 km/h činí 8,9 sekundy a maximální rychlost 213 km/h.
Druhým naftovým motorem je šestiválcový 3.0 TDI. Ten nabídne 176 kW (240 k) a vysoký krouticí moment 500 Nm v rozmezí 1500-3000 otáček. Allroad s ním vysprintuje na stovku za 6,4 sekundy a maximální rychlosti dosáhne 236 km/h.
Motor 2.0 TDI bude k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou, ostatní verze potom s dvouspojkovou převodovkou S Tronic se sedmi rychlostními stupni. Pohonné jednotce bude sekundovat stálý pohon všech kol ve standardním poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravou. Při potížích s trakcí dokáže systém poslat až 65 % výkonu na předek nebo 85 % na zadek.
Audi A4 Allroad quattro se prodeje dostane na počátku léta za cenu začínající na 37.100 eurech (asi 1 milion korun).
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?