Audi A4 Allroad – první informace!

ar7, 15. února 2009, 14:33 Google+

Automobilka Audi dnes vypustila do světa první oficiální informace a snímky nového vozu A4 Allroad quattro. Jak vypadá a co nabízí menší bráška slavného Allroadu A6?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A4 Allroad

A4 Allroad | foto: Audi Press

Sdílejte článek

„Vůz, který nezná hranic“. Přesně pod tímto heslem prezentuje ingolstadská automobilka svůj nejnovější přírůstek – model A4 Allroad quattro. Jak už název napovídá, auto bude vybaveno stálým pohonem všech kol a také zvýšenou světlou výškou. To by se mělo pozitivně projevit především mimo klasické silnice na nezpevněných cestách. A4 Allroad nabídne samozřejmě celou řadu technických novinek známých z klasické „á čtyřky“, širokou nabídku moderních motorů, systém Drive select, převodovku S Tronic či inovativní komunikační systémy.

Ostré linky, zakřivené plochy nebo nízká linie střechy. Zkrátka design nového vozu své kořeny v poslední generaci modelu A4 rozhodně nezapře. Typickým poznávacím znakem allroadu bude maska chladiče s chromovaným svislým žebrováním a nárazníky s nenalakovanou spodní částí a ochrannými kryty z nerezové oceli. Při pohledu zboku zaujmou plasty umístěné na blatnících v blízkosti podběhů stejně jako rozšířené prahy. Standardem jsou 17‘‘ kola. Vzadu si lze všimnout rozdílného rozmístění výfuků. Zatímco motor 2.0 TDI bude mít dvě koncovky na jedné straně, silnější 2.0 TFSI a 3.0 TDI poznáme podle jednoho výfuku v levé a jednoho v pravé části nárazníku.

Rozměry vozu jsou následující: Délka 4,72 m, šířka 1,84 m, výška 1,5 m a rozvor náprav 2,81 m. Proti standardní A4 Avant je tak o necelých 7 cm vyšší. Světlá výška se u nenaloženého allroadu zastavila na hodnotě 18 cm. Základní objem zavazadlového prostoru činí 490 litrů, sklopením zadních sedadel je možné tuto hodnotu zvýšit až 1430 litrů a 1,78 m dlouhou rovnou plochu. Náklad v kufr je možné bezpečně upevnit a rozdělit díky dvěma kolejnicím.

V interiéru najdeme elektromechanickou ruční brzdu, která se nově ovládá tlačítkem na středové konzole. Zákazníci budou mít na výběr z několika druhů čalounění. Exkluzivní allroad látku, dva druhy kůže či alcantaru v kombinaci s kůží. Široká bude i nabídka barevných kombinací. Látky budou k dispozici ve dvou odstínech, kůže dokonce v sedmi. Sedadla budou elektricky posuvná, vyhřívaná i klimatizovaná. Na přání bude automobilka dodávat i sedačky sportovní s výraznějším bočním vedením. Dlouhý rozvor je pak zárukou dostatečného prostoru i pro zadní cestující. Co se týká bezpečnostní výbavy, najdeme zde dnes už standardní přední, boční i hlavové airbagy i systém zmírňující riziko poranění cestujících při nárazech zezadu. Na přání budou dodávány i boční airbagy pro cestující na zadních sedadlech.

Audi A4 allroad nabídne zpočátku tři motorizace. Zážehový dvoulitr 2.0 TFSI s výkonem 155 kW (211 k) a točivým momentem 350 Nm v rozmezí 1500-4200 otáček. Na stovku s ním vůz akceleruje za 6,9 sekundy a maximální rychlost činí 230 km/h.

Vznětové pohonné jednotky zastupuje známý dvoulitr 2.0 TDI CR o výkonu 125 kW (170 k) a točivým momentem 350 Nm mezi 1750 a 2500 otáčkami. Zrychlení z 0 na 100 km/h činí 8,9 sekundy a maximální rychlost 213 km/h.

Druhým naftovým motorem je šestiválcový 3.0 TDI. Ten nabídne 176 kW (240 k) a vysoký krouticí moment 500 Nm v rozmezí 1500-3000 otáček. Allroad s ním vysprintuje na stovku za 6,4 sekundy a maximální rychlosti dosáhne 236 km/h.

Motor 2.0 TDI bude k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou, ostatní verze potom s dvouspojkovou převodovkou S Tronic se sedmi rychlostními stupni. Pohonné jednotce bude sekundovat stálý pohon všech kol ve standardním poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravou. Při potížích s trakcí dokáže systém poslat až 65 % výkonu na předek nebo 85 % na zadek.

Audi A4 Allroad quattro se prodeje dostane na počátku léta za cenu začínající na 37.100 eurech (asi 1 milion korun).

Vytisknout

Diskuze: Audi A4 Allroad – první informace!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Octavia

Policie vybaví vozy „černou skřínkou“

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud