VIDEO: Saab se rozhodl zapojit do boje v segmentu "o chlup vyšších kombíků", kam spadá Audi A4 Allroad nebo třeba tuzemská Škoda Octavia Scout. Zástupce s pohonem všech kol dorazí na autosalon do Ženevy.
Asi nebude překvapením, že zvýšená verze je jen úpravou té stávající, nižší. K dispozici bude se dvěma pohony a to předních a všech kol. Pohon všech kol bude zabezpečen elektronickým systémem Haldex čtvrté generace.
V nabídce najdeme dvojici motorů, diesel 1,9 TTiD o výkonu 180 koní a přeplňovaný dvoulitrový benzín o výkonu 210 koní. Dvoulitr je schopen spalovat palivo E85, tedy směs lihu a benzínu, z nuly na stovku zrychlí za 8,3 sekundy.
Prostupnost lehčím terénem je mimo pohonu všech kol zabezpečena i zvýšeným podvozkem. ten je o 3,5 centimetru výše než u standardního modelu.
Praktičnosti je učiněno zadost slušným kufrem o objemu 477 litrů s možností sklopení zadních sedaček. Ceny zveřejněny nebyly, dá se čekat, že se je dozvíme v proběhu autosalonu v Ženevě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.