Porsche Panamera nově ukazuje interiér

Panamera
Panamera, foto: Porsche
Marek Litzman 13. února 2009 11:58
Sdílej:

Porsche si s odhalováním své nové Panamery dává opravdu na čas. Nyní se na svět konečně dostaly snímky interiéru této očekávané novinky, spolu s nimi i několik dalších informací a také fotek exteriéru.

Porsche se od Panamery hodně slibuje a vypadá to, že ví proč. Jak již víme z dřívějška, půjde o liftback s pěti dveřmi, ačkoliv Porsche stále tvrdí, že jde o sedan. Budiž, nicméně vzadu je výklopná celá stěna včetně skla.

Zajímavě řešen je interiér. Najdeme v něm tu nejluxusnější možnou výbavu, jmenujme třeba čtyřzónovou klimatizaci nebo obří počet airbagů, totiž čelní, kolenní, boční vepředu i vzad a hlavové taktéž po celé šířce vozu.

Středem celého auta se táhne jako lať středová konzola, která u zadních cestujících ukrývá nějaké ty úložné prostory, popřípadě ovládání některých doplňkových výbav jako je ona zmíněná čtyřzónová klimatizace, vepředu je už hustě osázena ovladači a mizí v přístrojové desce. Co z toho vyplývá? Porsche Panamera se bude (zatím) nabízet jen jako čtyřsedadlový vůz.

Co se prostoru týče, zmiňme ještě kufr. Ten bude mít díky otevírání včetně skla slušný přístup a jeho objem je ne úplně zanedbatelnch 445 litrů, verze Turbo bude mít o několik litrů méně. Zadní sedadla jsou sklopná, takže sportovní sedan může být i překvapivě praktickým vozem. Zkrátka dovolené v Panameře netřeba se obávati.

Porsche zatím nabídne Panameru jen s osmiválci. Základem prozatím bude verze S, která nabídne tradiční V8 4,8 litru o výkonu 400 koní. K tomuto motoru bude možné přikoupit pohon všech kol a udělat z vozu Panameru 4S. Výkony jsou následující - 0-100 za 5,3, resp. 5,0 u 4S z důvodu lepší trakce, maximální rychlost shodně 280 km/h.

Verze Turbo nabídne již v základu pohon všech kol a výkon kulatých 500 koní. Díky tomu překoná hravě rychlost 300 km/h a na stovku zrychlí za 4,2 sekundy.

Dále se spekuluje ještě o nasazení základního šestiválce 3,6, časem doplněného i o hybridní ústrojí, a desetiválce z Carrery GT jakožto vrcholu nabídky. Ve hře zůstává i nasazení dieselu jako u Cayennu.

Základní cena Panamery S je v Německu stanovena na (v přepočtu) rovné 3 miliony korun.

Oficiální představení uvidíme v Ženevě za pár týdnů.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?