Porsche se od Panamery hodně slibuje a vypadá to, že ví proč. Jak již víme z dřívějška, půjde o liftback s pěti dveřmi, ačkoliv Porsche stále tvrdí, že jde o sedan. Budiž, nicméně vzadu je výklopná celá stěna včetně skla.
Zajímavě řešen je interiér. Najdeme v něm tu nejluxusnější možnou výbavu, jmenujme třeba čtyřzónovou klimatizaci nebo obří počet airbagů, totiž čelní, kolenní, boční vepředu i vzad a hlavové taktéž po celé šířce vozu.
Středem celého auta se táhne jako lať středová konzola, která u zadních cestujících ukrývá nějaké ty úložné prostory, popřípadě ovládání některých doplňkových výbav jako je ona zmíněná čtyřzónová klimatizace, vepředu je už hustě osázena ovladači a mizí v přístrojové desce. Co z toho vyplývá? Porsche Panamera se bude (zatím) nabízet jen jako čtyřsedadlový vůz.
Co se prostoru týče, zmiňme ještě kufr. Ten bude mít díky otevírání včetně skla slušný přístup a jeho objem je ne úplně zanedbatelnch 445 litrů, verze Turbo bude mít o několik litrů méně. Zadní sedadla jsou sklopná, takže sportovní sedan může být i překvapivě praktickým vozem. Zkrátka dovolené v Panameře netřeba se obávati.
Porsche zatím nabídne Panameru jen s osmiválci. Základem prozatím bude verze S, která nabídne tradiční V8 4,8 litru o výkonu 400 koní. K tomuto motoru bude možné přikoupit pohon všech kol a udělat z vozu Panameru 4S. Výkony jsou následující - 0-100 za 5,3, resp. 5,0 u 4S z důvodu lepší trakce, maximální rychlost shodně 280 km/h.
Verze Turbo nabídne již v základu pohon všech kol a výkon kulatých 500 koní. Díky tomu překoná hravě rychlost 300 km/h a na stovku zrychlí za 4,2 sekundy.
Dále se spekuluje ještě o nasazení základního šestiválce 3,6, časem doplněného i o hybridní ústrojí, a desetiválce z Carrery GT jakožto vrcholu nabídky. Ve hře zůstává i nasazení dieselu jako u Cayennu.
Základní cena Panamery S je v Německu stanovena na (v přepočtu) rovné 3 miliony korun.
Oficiální představení uvidíme v Ženevě za pár týdnů.