Na březnové ženevské autoshow se kromě světové premiéry modelu Yeti objeví i další dvě novinky z Mladé Boleslavi. Octavia GreenLine se spotřebou 4,4 l nafty a oplastovaná Fabia Scout.
Pod kapotou Octavie GreenLine se objeví nový vznětový turbodiesel koncernu Volkswagen o objemu 1.6 litru. Ten disponuje výkonem 77 kW (105 k) a maximem točivého momentu na úrovni 250 Nm při 1900 otáčkách za minutu. Z technického hlediska se jedná o moderní pohonnou jednotku se systémem vstřikování common rail, takže už žádné agrární zvuky známé z legendárních TDI PD. Octavia GreenLine by s motorem 1.6 TDI CR měla dosahovat průměrné spotřeby 4,4 l nafty na 100 kilometrů. Podrobnosti o dalších úpravách verze GreenLine, jako například prodloužených převodech či pneumatikách s nízkým valivým odporem, zatím nejsou známy.
Ženevskou premiéru si odbude i sériová verze Fabie Scout, která se poprvé představila před dvěma lety na autosalonu ve Frankfurtu. V Ženevě bude k vidění i několik EMO konceptů, tedy designových studií automobilů Škoda s důrazem na emociální vyjádření značky. Půjde tedy nejspíše o řadu doplňků podporujících individualizaci každého jednoho vozu s cílem odlišit se od šedého průměru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.