Na březnové ženevské autoshow se kromě světové premiéry modelu Yeti objeví i další dvě novinky z Mladé Boleslavi. Octavia GreenLine se spotřebou 4,4 l nafty a oplastovaná Fabia Scout.
Pod kapotou Octavie GreenLine se objeví nový vznětový turbodiesel koncernu Volkswagen o objemu 1.6 litru. Ten disponuje výkonem 77 kW (105 k) a maximem točivého momentu na úrovni 250 Nm při 1900 otáčkách za minutu. Z technického hlediska se jedná o moderní pohonnou jednotku se systémem vstřikování common rail, takže už žádné agrární zvuky známé z legendárních TDI PD. Octavia GreenLine by s motorem 1.6 TDI CR měla dosahovat průměrné spotřeby 4,4 l nafty na 100 kilometrů. Podrobnosti o dalších úpravách verze GreenLine, jako například prodloužených převodech či pneumatikách s nízkým valivým odporem, zatím nejsou známy.
Ženevskou premiéru si odbude i sériová verze Fabie Scout, která se poprvé představila před dvěma lety na autosalonu ve Frankfurtu. V Ženevě bude k vidění i několik EMO konceptů, tedy designových studií automobilů Škoda s důrazem na emociální vyjádření značky. Půjde tedy nejspíše o řadu doplňků podporujících individualizaci každého jednoho vozu s cílem odlišit se od šedého průměru.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?