Na březnové ženevské autoshow se kromě světové premiéry modelu Yeti objeví i další dvě novinky z Mladé Boleslavi. Octavia GreenLine se spotřebou 4,4 l nafty a oplastovaná Fabia Scout.
Pod kapotou Octavie GreenLine se objeví nový vznětový turbodiesel koncernu Volkswagen o objemu 1.6 litru. Ten disponuje výkonem 77 kW (105 k) a maximem točivého momentu na úrovni 250 Nm při 1900 otáčkách za minutu. Z technického hlediska se jedná o moderní pohonnou jednotku se systémem vstřikování common rail, takže už žádné agrární zvuky známé z legendárních TDI PD. Octavia GreenLine by s motorem 1.6 TDI CR měla dosahovat průměrné spotřeby 4,4 l nafty na 100 kilometrů. Podrobnosti o dalších úpravách verze GreenLine, jako například prodloužených převodech či pneumatikách s nízkým valivým odporem, zatím nejsou známy.
Ženevskou premiéru si odbude i sériová verze Fabie Scout, která se poprvé představila před dvěma lety na autosalonu ve Frankfurtu. V Ženevě bude k vidění i několik EMO konceptů, tedy designových studií automobilů Škoda s důrazem na emociální vyjádření značky. Půjde tedy nejspíše o řadu doplňků podporujících individualizaci každého jednoho vozu s cílem odlišit se od šedého průměru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?