Chevrolet Spark, dnes trochu outsider své třídy, dostane v budoucnu mnohem více elánu. Jeho koncept vzbudil velký ohlas a díky tomu, že přerod z konceptu do sériové formy se obešel bez velkých škrtů, zůstal atraktivní.
Nový Chevrolet Spark toho nebude mít s tím minulým mnoho společného. Snad jen značku a prodejní síť. Novinka se vyznačuje ostrým, vyzývavým a inovativním designem, se kterým jistě nezapadne.
Jeho design byl prvně představen jako studie Beat, která byla jednou z trojice konceptů. lidé potom mohli hlasovat který z nich se promění v sériový model Spark. Beat porazil jak Groove, tak i Trax.
Novinka má oproti konceptu o pár dveří více, standardní světlomety a podobné detaily, ovšem podstata zůstala zachována. Článek o konceptu najdete zde.
Spark bude na délku měřit 364 cm, o téměř 15 více než dosud. Také rozvor se natáhne o 4 cm na 237,5 cm. Další informace o rozměrech nebyly zveřejněny.
Zajímavý je interiér, povšimněte si zajímavě řešeného tachometru, který je inspirován motocykly. Interiéru se týká i dosud nevídaná bezpečnostní výbava zahrnující až šestici airbagů (dosud max. 4), k dispozici bude nově i ESP. Chevrolet si chce vylepšit reputaci, která po jen malém úspěchu Sparku v nárazových testech získal.
Pod kapotou bude dvojice agregátů. Oba budou čtyřválce a budou mít objem 1,0 a 1,2.
Do prodejů se dostane až v příštím roce, zatím čekejme představení v Ženevě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.