Chevrolet Spark, dnes trochu outsider své třídy, dostane v budoucnu mnohem více elánu. Jeho koncept vzbudil velký ohlas a díky tomu, že přerod z konceptu do sériové formy se obešel bez velkých škrtů, zůstal atraktivní.
Nový Chevrolet Spark toho nebude mít s tím minulým mnoho společného. Snad jen značku a prodejní síť. Novinka se vyznačuje ostrým, vyzývavým a inovativním designem, se kterým jistě nezapadne.
Jeho design byl prvně představen jako studie Beat, která byla jednou z trojice konceptů. lidé potom mohli hlasovat který z nich se promění v sériový model Spark. Beat porazil jak Groove, tak i Trax.
Novinka má oproti konceptu o pár dveří více, standardní světlomety a podobné detaily, ovšem podstata zůstala zachována. Článek o konceptu najdete zde.
Spark bude na délku měřit 364 cm, o téměř 15 více než dosud. Také rozvor se natáhne o 4 cm na 237,5 cm. Další informace o rozměrech nebyly zveřejněny.
Zajímavý je interiér, povšimněte si zajímavě řešeného tachometru, který je inspirován motocykly. Interiéru se týká i dosud nevídaná bezpečnostní výbava zahrnující až šestici airbagů (dosud max. 4), k dispozici bude nově i ESP. Chevrolet si chce vylepšit reputaci, která po jen malém úspěchu Sparku v nárazových testech získal.
Pod kapotou bude dvojice agregátů. Oba budou čtyřválce a budou mít objem 1,0 a 1,2.
Do prodejů se dostane až v příštím roce, zatím čekejme představení v Ženevě.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.