Chevrolet Spark, dnes trochu outsider své třídy, dostane v budoucnu mnohem více elánu. Jeho koncept vzbudil velký ohlas a díky tomu, že přerod z konceptu do sériové formy se obešel bez velkých škrtů, zůstal atraktivní.
Nový Chevrolet Spark toho nebude mít s tím minulým mnoho společného. Snad jen značku a prodejní síť. Novinka se vyznačuje ostrým, vyzývavým a inovativním designem, se kterým jistě nezapadne.
Jeho design byl prvně představen jako studie Beat, která byla jednou z trojice konceptů. lidé potom mohli hlasovat který z nich se promění v sériový model Spark. Beat porazil jak Groove, tak i Trax.
Novinka má oproti konceptu o pár dveří více, standardní světlomety a podobné detaily, ovšem podstata zůstala zachována. Článek o konceptu najdete zde.
Spark bude na délku měřit 364 cm, o téměř 15 více než dosud. Také rozvor se natáhne o 4 cm na 237,5 cm. Další informace o rozměrech nebyly zveřejněny.
Zajímavý je interiér, povšimněte si zajímavě řešeného tachometru, který je inspirován motocykly. Interiéru se týká i dosud nevídaná bezpečnostní výbava zahrnující až šestici airbagů (dosud max. 4), k dispozici bude nově i ESP. Chevrolet si chce vylepšit reputaci, která po jen malém úspěchu Sparku v nárazových testech získal.
Pod kapotou bude dvojice agregátů. Oba budou čtyřválce a budou mít objem 1,0 a 1,2.
Do prodejů se dostane až v příštím roce, zatím čekejme představení v Ženevě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.