Po představení nové modelové řady SEAT Exeo na Pařížském autosalonu v říjnu 2008 bude tento sportovní sedan uveden na český trh v květnu 2009. Zákazníci si pak budou moci pořídit za extrémně konkurenceschopné ceny jeden z technicky nejvyspělejších modelů této kategorie.
Ještě před uvedením sedanu na český trh představuje španělská značka také rodinnou variantu nové modelové řady Exeo, která dostala název Exeo ST a do prodeje bude zařazena na podzim se stejnou paletou motorů a rozsahem výbavy jako u čtyřdveřových modelů. Exeo ST se tak bude odlišovat pouze prodlouženou karoserií s délkou 4,67 metru a objemem zavazadlového prostoru 442 litrů.
Obě provedení kombinují prvotřídní kvalitu, špičkové technologie, luxus, komfort a velkorysý prostor s tradiční sportovní filozofií, která charakterizuje všechny modely SEAT. Sedany a kombi Exeo bude SEAT vyrábět ve své továrně Martorell nedaleko Barcelony.
Dealeři dostanou nový SEAT Exeo v květnu!
SEAT Exeo se začne na českém trhu prodávat v květnu. Zpočátku budou mít zákazníci na výběr ze tří zážehových motorů – 1.6/75 kW (102 k), 1.8/110 kW (150 k) a 2.0 TSI/147 kW (200 k) – a dvou vznětových jednotek – 2.0 TDI/105 kW (143 k) a 125 kW (170 k) – vybavených filtrem pevných částic DPF a poprvé technologií common rail. Všechny verze mají šestistupňovou mechanickou převodovku a vyhovují přísným emisním normám Euro 5, které vstoupí v platnost pro všechna nově registrovaná osobní vozidla v lednu 2011. SEAT Exeo se bude prodávat ve třech stupních výbavy – Reference, Style a Sport.
Nové sedany SEAT Exeo se budou dodávat se čtrnácti barvami karoserie v kombinaci v sedmi různých úpravách interiéru. Základní verze Reference bude sériově vybavena sedmi airbagy, přičemž další dva boční airbagy pro cestující na vnějších zadních sedadlech bude možné objednat u všech modelů na přání. Mezi další prvky sériové výbavy verze Reference budou patřit systémy ABS + TCS a ESP s brzdovým asistentem EBA, dvouzónová automatická klimatizace, šestnáctipalcová ocelová kola, palubní počítač, elektrické ovládání bočních oken v předních a zadních dveřích, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, mlhovky, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio s přehrávačem CD a MP3, vstup AUX-IN, čtyři reproduktory a úchyty Isofix na předním sedadle spolujezdce a vnějších zadních sedadlech včetně třetího kotevního bodu Top Tether. Pro náročnější zákazníky jsou určeny verze Style a Sport s ještě bohatší výbavou.
SEAT Exeo přijde s dlouhým seznamem výbavy na přání, která výrazně zvyšuje komfort a bezpečnost na palubě vozu včetně cenově atraktivních paketů.
Ceny nové řady SEAT Exeo na českém trhu nebyly dosud stanoveny. Seat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.