Kórejská automobilka Hyundai chýstá trojdverové prevedenie malého kompaktu s názvom i20 s prídavkom STC. K päťdverovej variante tak pribudne trojdverová, ktorá bude evokovať športovejší vzhľad karosérie.
Len prednedávnom sa na našom trhu objavil nový prírastok do triedy malých vozidiel od automobilky Hyundai – model i20. Na stránkach Úradu pre harmonizáciu vnútorného trhu EÚ sa dnes objavili snímky trojdverovej, dynamicky ladenej verzie s názvom Hyundai i20 STC (Sporty Compact).
Hyundai prezradil, že premiéra trojdverového modelu i20 STC prebehne na jarnom autosalóne v Ženeve. Trojdverový model prinesie oproti päťdverovému súrodencovi zopár zmien, ktoré sa budú týkať hlavne športovejšie ladených dynamických tvarov. Tie budú najviac viditeľné na bočnej línii malého Hyundaia. Technika a dĺžka oboch modelov na úrovni 3 940 mm však ostane nezmenená.
Ponuka agregátov pre oba modely i20 ostane taktiež bez zmeny, k dispozícii budú pohonné jednotky s objemom od 1,2 do 1,6 litra vrátane naftových motorizácií, s výkonmi od 75 do 129 koní.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.