Kórejská automobilka Hyundai chýstá trojdverové prevedenie malého kompaktu s názvom i20 s prídavkom STC. K päťdverovej variante tak pribudne trojdverová, ktorá bude evokovať športovejší vzhľad karosérie.
Len prednedávnom sa na našom trhu objavil nový prírastok do triedy malých vozidiel od automobilky Hyundai – model i20. Na stránkach Úradu pre harmonizáciu vnútorného trhu EÚ sa dnes objavili snímky trojdverovej, dynamicky ladenej verzie s názvom Hyundai i20 STC (Sporty Compact).
Hyundai prezradil, že premiéra trojdverového modelu i20 STC prebehne na jarnom autosalóne v Ženeve. Trojdverový model prinesie oproti päťdverovému súrodencovi zopár zmien, ktoré sa budú týkať hlavne športovejšie ladených dynamických tvarov. Tie budú najviac viditeľné na bočnej línii malého Hyundaia. Technika a dĺžka oboch modelov na úrovni 3 940 mm však ostane nezmenená.
Ponuka agregátov pre oba modely i20 ostane taktiež bez zmeny, k dispozícii budú pohonné jednotky s objemom od 1,2 do 1,6 litra vrátane naftových motorizácií, s výkonmi od 75 do 129 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.