Modernizace by se měla týkat především lehké úpravy předních a zadních partií. Ty by se měly více přiblížit současnému sportovnímu střihu automobilky započatému novou Ibizou. Sám Seat tento směr nazývá šípovým designem (Arrow Design). Nová je maska chladiče, která nyní obsahuje menší logo než jeho předchůdci. Dominantou jsou naopak rozměrnější světlomety a nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka. Vzadu bylo přepracováno víko zavazadlového prostoru, do nějž je nyní integrováno větší okno zajišťující při couvání lepší výhled z vozu. A kosmetických změn doznala i koncová světla.
V interiéru byla lehce modernizována přístrojová deska, středová konzola, výplně dveří a změnily se použité materiály.
Novinkou u modelu Leon bude systém XDS, který spolupracuje se systémem jízdní stability ESP a napodobuje funkci samosvorného diferenciálu. Výsledkem by měly být lepší jízdní vlastnosti a účinnější přenos hnací síly na vozovku.
Nejvýkonnějším motorem v nabídce bude benzinový 2.0 TSI (155 kW/211 k) a naftový 2.0 TDI (125 kW/170 k) s technologií common rail. Ještě lepší parametry pak nabídnou sportovní verze Cupra. Další novinkou budou tzv. pádla pod volantem umožňující v případě dvouspojkové převodovky DSG manuální sekvenční režim. Samotná DSG ve verzi se sedmi rychlostními stupni bude nově k dispozici i pro motorizaci 1.8 TSI s výkonem 160 k.
Nabídka výbav Reference, Style a Sport bude během letošního roku rozšířena o sportovní varianty FR a Cupra. Všechny modely Altea a Leon budou ve standardně vybaveny systémy ABS, TCS, ESP a rozdělovačem brzdného účinku EBA.
V rámci příplatkové výbavy bude možné objednat například asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčecí funkcí, parkovací senzory vpředu i vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem.