Španělský Seat představí v březnu na ženevském autosalonu faceliftované modely Altea a Leon. Už nyní ale vypustil na svět první informace a fotografie.
Modernizace by se měla týkat především lehké úpravy předních a zadních partií. Ty by se měly více přiblížit současnému sportovnímu střihu automobilky započatému novou Ibizou. Sám Seat tento směr nazývá šípovým designem (Arrow Design). Nová je maska chladiče, která nyní obsahuje menší logo než jeho předchůdci. Dominantou jsou naopak rozměrnější světlomety a nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka. Vzadu bylo přepracováno víko zavazadlového prostoru, do nějž je nyní integrováno větší okno zajišťující při couvání lepší výhled z vozu. A kosmetických změn doznala i koncová světla.
V interiéru byla lehce modernizována přístrojová deska, středová konzola, výplně dveří a změnily se použité materiály.
Novinkou u modelu Leon bude systém XDS, který spolupracuje se systémem jízdní stability ESP a napodobuje funkci samosvorného diferenciálu. Výsledkem by měly být lepší jízdní vlastnosti a účinnější přenos hnací síly na vozovku.
Nejvýkonnějším motorem v nabídce bude benzinový 2.0 TSI (155 kW/211 k) a naftový 2.0 TDI (125 kW/170 k) s technologií common rail. Ještě lepší parametry pak nabídnou sportovní verze Cupra. Další novinkou budou tzv. pádla pod volantem umožňující v případě dvouspojkové převodovky DSG manuální sekvenční režim. Samotná DSG ve verzi se sedmi rychlostními stupni bude nově k dispozici i pro motorizaci 1.8 TSI s výkonem 160 k.
Nabídka výbav Reference, Style a Sport bude během letošního roku rozšířena o sportovní varianty FR a Cupra. Všechny modely Altea a Leon budou ve standardně vybaveny systémy ABS, TCS, ESP a rozdělovačem brzdného účinku EBA.
V rámci příplatkové výbavy bude možné objednat například asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčecí funkcí, parkovací senzory vpředu i vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.