Španělský Seat představí v březnu na ženevském autosalonu faceliftované modely Altea a Leon. Už nyní ale vypustil na svět první informace a fotografie.
Modernizace by se měla týkat především lehké úpravy předních a zadních partií. Ty by se měly více přiblížit současnému sportovnímu střihu automobilky započatému novou Ibizou. Sám Seat tento směr nazývá šípovým designem (Arrow Design). Nová je maska chladiče, která nyní obsahuje menší logo než jeho předchůdci. Dominantou jsou naopak rozměrnější světlomety a nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka. Vzadu bylo přepracováno víko zavazadlového prostoru, do nějž je nyní integrováno větší okno zajišťující při couvání lepší výhled z vozu. A kosmetických změn doznala i koncová světla.
V interiéru byla lehce modernizována přístrojová deska, středová konzola, výplně dveří a změnily se použité materiály.
Novinkou u modelu Leon bude systém XDS, který spolupracuje se systémem jízdní stability ESP a napodobuje funkci samosvorného diferenciálu. Výsledkem by měly být lepší jízdní vlastnosti a účinnější přenos hnací síly na vozovku.
Nejvýkonnějším motorem v nabídce bude benzinový 2.0 TSI (155 kW/211 k) a naftový 2.0 TDI (125 kW/170 k) s technologií common rail. Ještě lepší parametry pak nabídnou sportovní verze Cupra. Další novinkou budou tzv. pádla pod volantem umožňující v případě dvouspojkové převodovky DSG manuální sekvenční režim. Samotná DSG ve verzi se sedmi rychlostními stupni bude nově k dispozici i pro motorizaci 1.8 TSI s výkonem 160 k.
Nabídka výbav Reference, Style a Sport bude během letošního roku rozšířena o sportovní varianty FR a Cupra. Všechny modely Altea a Leon budou ve standardně vybaveny systémy ABS, TCS, ESP a rozdělovačem brzdného účinku EBA.
V rámci příplatkové výbavy bude možné objednat například asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčecí funkcí, parkovací senzory vpředu i vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.