Francouzská automobilka Renault dnes oficiálně uvolnila první informace a obrázky modernizovaného modelu Clio. Veřejnosti se poprvé ukáže v březnu na autoshow v Ženevě.
Třetí generace Clia byla představena v roce 2005 a zřejmě tedy půjde o osmiletý výrobní cyklus s modernizací v jeho polovině. A co všechno se faceliftem změnilo? Nejviditelnější změnou je upravená přední část vozu, která se nese v duchu nynějšího směřování designu automobilky a připomíná většího bratříčka Megane. Jiná je i optika koncových světlometů a poloha zadních světel do mlhy. Ty byly nově umístěny níže přímo do nárazníku.
Jedinou větší novinkou v interiéru je moderní integrovaný navigační systém Carminat TomTom, jenž byl, jak už název napovídá, vyvinut společně s předním výrobcem v tomto oboru – firmou TomTom. Navigace o úhlopříčce 14,7 cm bude instalována do vrchní části středové konzole a nabídne některé výhody přenosných navigací od TomToma. Mezi ně patří například časté aktualizace mapových podkladů přes internet, mimořádné dopravní informace, data o maximálních povolených rychlostech v jednotlivých oblastech či seznam policejních radarů . Cena tohoto prvku nadstandardní výbavy by neměla přesáhnout 500 EUR.
Přepracována byla i vrcholná verze Clio GT. Ta bude nově nabízena v exkluzivním barevném provedení Malta Blue se stříbrnými vnějšími zpětnými zrcátky. Zezadu ji pak poznáte podle dvojité koncovky výfuky integrované do nárazníku a přepracovaného spoileru s třetím brzdovým světlem.
Široké veřejnosti se faceliftované Clio představí na březnovém autosalonu v Ženevě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.