Francouzská automobilka Renault dnes oficiálně uvolnila první informace a obrázky modernizovaného modelu Clio. Veřejnosti se poprvé ukáže v březnu na autoshow v Ženevě.
Třetí generace Clia byla představena v roce 2005 a zřejmě tedy půjde o osmiletý výrobní cyklus s modernizací v jeho polovině. A co všechno se faceliftem změnilo? Nejviditelnější změnou je upravená přední část vozu, která se nese v duchu nynějšího směřování designu automobilky a připomíná většího bratříčka Megane. Jiná je i optika koncových světlometů a poloha zadních světel do mlhy. Ty byly nově umístěny níže přímo do nárazníku.
Jedinou větší novinkou v interiéru je moderní integrovaný navigační systém Carminat TomTom, jenž byl, jak už název napovídá, vyvinut společně s předním výrobcem v tomto oboru – firmou TomTom. Navigace o úhlopříčce 14,7 cm bude instalována do vrchní části středové konzole a nabídne některé výhody přenosných navigací od TomToma. Mezi ně patří například časté aktualizace mapových podkladů přes internet, mimořádné dopravní informace, data o maximálních povolených rychlostech v jednotlivých oblastech či seznam policejních radarů . Cena tohoto prvku nadstandardní výbavy by neměla přesáhnout 500 EUR.
Přepracována byla i vrcholná verze Clio GT. Ta bude nově nabízena v exkluzivním barevném provedení Malta Blue se stříbrnými vnějšími zpětnými zrcátky. Zezadu ji pak poznáte podle dvojité koncovky výfuky integrované do nárazníku a přepracovaného spoileru s třetím brzdovým světlem.
Široké veřejnosti se faceliftované Clio představí na březnovém autosalonu v Ženevě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?