Francouzská automobilka Renault dnes oficiálně uvolnila první informace a obrázky modernizovaného modelu Clio. Veřejnosti se poprvé ukáže v březnu na autoshow v Ženevě.
Třetí generace Clia byla představena v roce 2005 a zřejmě tedy půjde o osmiletý výrobní cyklus s modernizací v jeho polovině. A co všechno se faceliftem změnilo? Nejviditelnější změnou je upravená přední část vozu, která se nese v duchu nynějšího směřování designu automobilky a připomíná většího bratříčka Megane. Jiná je i optika koncových světlometů a poloha zadních světel do mlhy. Ty byly nově umístěny níže přímo do nárazníku.
Jedinou větší novinkou v interiéru je moderní integrovaný navigační systém Carminat TomTom, jenž byl, jak už název napovídá, vyvinut společně s předním výrobcem v tomto oboru – firmou TomTom. Navigace o úhlopříčce 14,7 cm bude instalována do vrchní části středové konzole a nabídne některé výhody přenosných navigací od TomToma. Mezi ně patří například časté aktualizace mapových podkladů přes internet, mimořádné dopravní informace, data o maximálních povolených rychlostech v jednotlivých oblastech či seznam policejních radarů . Cena tohoto prvku nadstandardní výbavy by neměla přesáhnout 500 EUR.
Přepracována byla i vrcholná verze Clio GT. Ta bude nově nabízena v exkluzivním barevném provedení Malta Blue se stříbrnými vnějšími zpětnými zrcátky. Zezadu ji pak poznáte podle dvojité koncovky výfuky integrované do nárazníku a přepracovaného spoileru s třetím brzdovým světlem.
Široké veřejnosti se faceliftované Clio představí na březnovém autosalonu v Ženevě.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.