Nejmenší model britského výrobce Aston Martin dostane taktéž vidlicový dvanáctiválec. Víme to již téměř dva roky, ale nyní tu konečně máme řadu oficiálních snímků a informací. A pojede kus přes tři sta.
Aston v současné době vyrábí tři modely, V8 Vantage, DB9 a DBS. Oba vyšší modely mají pod kapotou dvanáctiválec, jen Vantage byl dodnes chudým příbuzným. Jen dodnes.
Vantage dostává nový motor V12 o výkonu 510 koní a točivém momentu 570 Nm. Jeho výkon jde přirozeně na zadní kola a to přes samosvorný diferenciál.
Výkony jsou na luxusní GT působivé, zrychlení na stovku trvá 4,2 sekundy, maximální rychlost leží za hranicí 300 km/h.
Ačkoliv váží motor V12 o 90 kilo více než V8, díky redukční dietě na jiných částech auta je nakonec nárůst jen 50 kilo.
Produkce bude omezena na 300-500 vozů ročně, což automobilce umožní si za něj říci dostatečně vysokou sumu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?