Nejmenší model britského výrobce Aston Martin dostane taktéž vidlicový dvanáctiválec. Víme to již téměř dva roky, ale nyní tu konečně máme řadu oficiálních snímků a informací. A pojede kus přes tři sta.
Aston v současné době vyrábí tři modely, V8 Vantage, DB9 a DBS. Oba vyšší modely mají pod kapotou dvanáctiválec, jen Vantage byl dodnes chudým příbuzným. Jen dodnes.
Vantage dostává nový motor V12 o výkonu 510 koní a točivém momentu 570 Nm. Jeho výkon jde přirozeně na zadní kola a to přes samosvorný diferenciál.
Výkony jsou na luxusní GT působivé, zrychlení na stovku trvá 4,2 sekundy, maximální rychlost leží za hranicí 300 km/h.
Ačkoliv váží motor V12 o 90 kilo více než V8, díky redukční dietě na jiných částech auta je nakonec nárůst jen 50 kilo.
Produkce bude omezena na 300-500 vozů ročně, což automobilce umožní si za něj říci dostatečně vysokou sumu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?