Nejmenší model britského výrobce Aston Martin dostane taktéž vidlicový dvanáctiválec. Víme to již téměř dva roky, ale nyní tu konečně máme řadu oficiálních snímků a informací. A pojede kus přes tři sta.
Aston v současné době vyrábí tři modely, V8 Vantage, DB9 a DBS. Oba vyšší modely mají pod kapotou dvanáctiválec, jen Vantage byl dodnes chudým příbuzným. Jen dodnes.
Vantage dostává nový motor V12 o výkonu 510 koní a točivém momentu 570 Nm. Jeho výkon jde přirozeně na zadní kola a to přes samosvorný diferenciál.
Výkony jsou na luxusní GT působivé, zrychlení na stovku trvá 4,2 sekundy, maximální rychlost leží za hranicí 300 km/h.
Ačkoliv váží motor V12 o 90 kilo více než V8, díky redukční dietě na jiných částech auta je nakonec nárůst jen 50 kilo.
Produkce bude omezena na 300-500 vozů ročně, což automobilce umožní si za něj říci dostatečně vysokou sumu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.