Nejmenší model britského výrobce Aston Martin dostane taktéž vidlicový dvanáctiválec. Víme to již téměř dva roky, ale nyní tu konečně máme řadu oficiálních snímků a informací. A pojede kus přes tři sta.
Aston v současné době vyrábí tři modely, V8 Vantage, DB9 a DBS. Oba vyšší modely mají pod kapotou dvanáctiválec, jen Vantage byl dodnes chudým příbuzným. Jen dodnes.
Vantage dostává nový motor V12 o výkonu 510 koní a točivém momentu 570 Nm. Jeho výkon jde přirozeně na zadní kola a to přes samosvorný diferenciál.
Výkony jsou na luxusní GT působivé, zrychlení na stovku trvá 4,2 sekundy, maximální rychlost leží za hranicí 300 km/h.
Ačkoliv váží motor V12 o 90 kilo více než V8, díky redukční dietě na jiných částech auta je nakonec nárůst jen 50 kilo.
Produkce bude omezena na 300-500 vozů ročně, což automobilce umožní si za něj říci dostatečně vysokou sumu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.