Benjamín modelovej rady bavorskej automobilky, BMW radu 1, dostáva nové základné benzínové a naftové agregáty. Novinkou pod kapotou najmenšieho bavoráka sa stanú agregáty s objemom 2,0 litra, ktoré tak vystriedejú staršie pohonné jednotky.
Pod kapotu BMW radu 1 sa nasťahuje dvojica nových základných agregátov, benzínový 116i a naftový 116d. Podľa označenia sa však môže zdať, že pôjde o agregáty s objemom 1,6 litra, no pod kapotu poputujú štvorvalce s objemom 2,0 litra. Vyšší zdvihový objem v tomto prípade neznamená vyššiu spotrebu a emisie, práve naopak - oproti dvojici predchádzajúcich agregátov sú na tom novinky lepšie.
Základný benzínový motor 116i bude vybavený priamym vstrekovaním paliva High Precision Injection, maximálny výkon dosiahne hodnotu 122 koní a krútiaci moment 185 Nm, čo je o 25 Nm viac ako ponúkal predchodca. S týmto agregátom sa „jedničkový bavorák“ rozbehne z nuly na stovku za 9,9 sekundy, dosiahne maximálnu rýchlosť 204 km/h, to všetko pri priemernej spotrebe 5,9 l/100km.
Naftový agregát 116d ponúkne výkon 115 koní s krútiacim momentom 260 Nm v rozsahu 1 750-2 500 ot./min. Tieto parametre zaručia malému BMW zrýchlenie z 0-100 km/h za 10,4 sekundy, maximálna rýchlosť dosiahne hodnotu rovných 200 km, pri priemernej spotrebe nafty 4,4 l/100km.
Nové základné motorizácie pre BMW 1 sa dostanú do predaja na jar tohto roka, k dispozícii budú v troj- aj päťdverovej verzii.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.