Benjamín modelovej rady bavorskej automobilky, BMW radu 1, dostáva nové základné benzínové a naftové agregáty. Novinkou pod kapotou najmenšieho bavoráka sa stanú agregáty s objemom 2,0 litra, ktoré tak vystriedejú staršie pohonné jednotky.
Pod kapotu BMW radu 1 sa nasťahuje dvojica nových základných agregátov, benzínový 116i a naftový 116d. Podľa označenia sa však môže zdať, že pôjde o agregáty s objemom 1,6 litra, no pod kapotu poputujú štvorvalce s objemom 2,0 litra. Vyšší zdvihový objem v tomto prípade neznamená vyššiu spotrebu a emisie, práve naopak - oproti dvojici predchádzajúcich agregátov sú na tom novinky lepšie.
Základný benzínový motor 116i bude vybavený priamym vstrekovaním paliva High Precision Injection, maximálny výkon dosiahne hodnotu 122 koní a krútiaci moment 185 Nm, čo je o 25 Nm viac ako ponúkal predchodca. S týmto agregátom sa „jedničkový bavorák“ rozbehne z nuly na stovku za 9,9 sekundy, dosiahne maximálnu rýchlosť 204 km/h, to všetko pri priemernej spotrebe 5,9 l/100km.
Naftový agregát 116d ponúkne výkon 115 koní s krútiacim momentom 260 Nm v rozsahu 1 750-2 500 ot./min. Tieto parametre zaručia malému BMW zrýchlenie z 0-100 km/h za 10,4 sekundy, maximálna rýchlosť dosiahne hodnotu rovných 200 km, pri priemernej spotrebe nafty 4,4 l/100km.
Nové základné motorizácie pre BMW 1 sa dostanú do predaja na jar tohto roka, k dispozícii budú v troj- aj päťdverovej verzii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.