Opel oznámil meno svojho revolučného elektrického automobilu s predĺženým dojazdom : Ampera. Päťdverový, štvorsedadlový Opel Ampera predstavia na Ženevskom autosalóne, ktorý bude prebiehať v termíne od 5.-15. marca 2009.
„Amperou sa Opel stane prvým európskym výrobcom automobilov, ktorý poskytne zákazníkom niekoľko sto kilometrov nepretržitej jazdy na elektrický pohon,“ povedal Alain Visser, šéf marketingu GM Europe.
Prielomová technológia elektrického pohonu GM pomenovaná Voltec pracuje inak, než ostatné pokročilé pohonné systémy. Na krátkych vzdialenostiach, až do 60 km, bude Ampera poháňaná výlučne lithium-ionovými batériami dobíjateľnými z bežnej zásuvky s napätím 230 V. Na dlhšie vzdialenosti ju poháňa elektrický prúd vyrábaný malým spaľovacím motorom umiestneným vo vozidle.
Ampera bude dobre vybavená na denné jazdenie väčšiny európskych zákazníkov. Napríklad približne 80 percent nemeckých vodičov najazdí denne menej, než 50 km.
Ďalšie infomácie o automobile Opel Ampera budú k dispozícii 3. marca na Ženevskom autosalóne.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.