Automobilka Ford oznámila, že oddnes začína s produkciou športového Fordu Focus RS. Prvé Fordy Focus RS dnes schádzajú z výrobných pásov v nemeckej továrni automobilky v meste Saarlouis. Na jeho príchod do showroomov si ale budeme musieť počkať.
Fanúšikovia športovo ladených hatchbackov sa dočkali. Ford oddnes začína so sériovou produkciou športového hot-hatchu Focus RS druhej generácie. Focus RS druhej generácie bude vyrábaný v nemeckej továrni Fordu v Saarlouis spoločne s päťdverovými a kombi verziami modelu Focus. Pre výrobu Focusu RS bol zvolený špeciálny tím pre montáž nových prvkov karosérie, ako nový športový nárazník, tvarované blatníky a podobne.
Pod kapotou Fordu Focus RS tróni špičkový päťvalec s objemom 2,5 litra prevzatý od Volva, avšak upravený na výkon 305 konských síl s krútiacim momentom 440 Nm. Tieto parametre zaručia Focusu RS maximálnu rýchlosť 264 km/h a zrýchlenie z nuly na stovku za 5,9 sekundy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?