Automobilka Ford oznámila, že oddnes začína s produkciou športového Fordu Focus RS. Prvé Fordy Focus RS dnes schádzajú z výrobných pásov v nemeckej továrni automobilky v meste Saarlouis. Na jeho príchod do showroomov si ale budeme musieť počkať.
Fanúšikovia športovo ladených hatchbackov sa dočkali. Ford oddnes začína so sériovou produkciou športového hot-hatchu Focus RS druhej generácie. Focus RS druhej generácie bude vyrábaný v nemeckej továrni Fordu v Saarlouis spoločne s päťdverovými a kombi verziami modelu Focus. Pre výrobu Focusu RS bol zvolený špeciálny tím pre montáž nových prvkov karosérie, ako nový športový nárazník, tvarované blatníky a podobne.
Pod kapotou Fordu Focus RS tróni špičkový päťvalec s objemom 2,5 litra prevzatý od Volva, avšak upravený na výkon 305 konských síl s krútiacim momentom 440 Nm. Tieto parametre zaručia Focusu RS maximálnu rýchlosť 264 km/h a zrýchlenie z nuly na stovku za 5,9 sekundy.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.