Najnovším príspevkom na poli rýdzo športových dvojmiestnych automobilov je novinka od Dodge. Model Circuit EV však ponúka ešte viac - je prvým vozidlom tejto americkej automobilky, ktoré nespáli ani kvapku paliva...
To, čo sa pred niekoľkými rokmi mohlo zdať ako sen, sa stáva realitou. Americká automobilka Dodge predstavila športové kupé, s ktorým sa môžete úplne odviazať, no pritom vás nezničí neprimeraným apetítom. Ba čo viac, nespotrebuje ani kvapku paliva. Prichádza Dodge Circuit EV.
Dodge Circuit EV predstavuje klasické športové dvojmiestne kupé typu Nissan 370Z, alebo Mazda MX-5. Oproti týmto konkurentom ponúka jednu podstatnú odlišnosť – je to elektromobil, ktorý si môžte nechať nabiť kľudne aj zo svojej obývačky. Klasická zásuvka na 220V sa nachádza na mieste, kde zvykne byť hrdlo palivovej nádrže. Na jedno nabitie zvládne Circuit EV trasu dlhú približne 320 kilometrov.
Pod kapotou modelu Circuit EV nie je umiestnený žiadny osemvalec s brutálnym výkonom, ale elektromotor s výkonom 200 kW (272 k), ktorý poháňa kolesá zadnej nápravy. Systém elektrického pohonu sa skladá zo spomínaného elektromotora, systému li-ion akumulátorov a riadiacej elektroniky, ktorá rozhoduje o spôsobe narábania s energiou vo vnútri vozidla.
Športové dvojmiestne kupé Dodge Circuit ponúka pre vodiča neopakovateľné zážitky. Športové kožené sedadlá s výrazným bočným vedením tela sú umiestnené medzi nápravami, pred vodičom je umiestnená dvojica analógových kruhových prístrojov otáčkomera a rýchlomera. Informácie o elektro-pohone posádka získa z digitálneho displeja.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.