Tesla, americká společnost vyrábějící sporťáky na elektřinu, přišla s inovací svého současného modelu. Jeho jméno je Sport a jak sám název napovídá, bude to mít něco společného s lehce navýšeným výkonem.
Jen pro pořádek. Jde o jinou Teslu než tu kterou nám ještě dnes připomínají obstarožní televize povětšinou umístěné na chatách. tato vznikal před čtyřmi lety v Sillicon Walley v USA a produkuje výhradně auta.
A ne auta jen tak ledajaká, tato auta jsou totiž jedněmi z prvních opravdu schopných elektromobilů. Ačkoliv mají svůj základ v Lotusu, který se ostatně na jejich stavbě notně podílel, jde o opravdové a plnohodnotné elektromobily, nejen předělávky jiných, původně benzínových vozů.
Výkon 248 koní rozhýbe 1200 kilo těžké auto na stovku pod 4 sekundy. Ano, tak vypadá výhoda lineárního točivého momentu bez nutnosti řazení.
Komu je ale i to málo, může si nyní připlatit za verzi sport o výkonu 288 koní, zrychlení se potom smrskne na 3,7 sekundy. Nevýhodou je poměrně nízká maximální rychlost, která znemožňuje využití na okruhu. Ani v jednom případě totiž nepřesáhne 200 km/h. Je to jistě dáno absencí klasické převodovky, místo jí je jen nastaven stálý převod.
Tesla má v současné sobě objednávky na 1100 vozů a nestíhá. Zatím vyrobila 150 aut. Ti, kteří zatím je čekají, mají možnost přehodnotit svůj nákup a sáhnout rovnou po Sportu. Ten bude o něco dražší, zatímco klasický Roadster stojí 99 tisíc dolarů (2 miliony Kč), Sport přijde zákazníka na 128 tisíc (2,7 milionu Kč).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.