Tesla, americká společnost vyrábějící sporťáky na elektřinu, přišla s inovací svého současného modelu. Jeho jméno je Sport a jak sám název napovídá, bude to mít něco společného s lehce navýšeným výkonem.
Jen pro pořádek. Jde o jinou Teslu než tu kterou nám ještě dnes připomínají obstarožní televize povětšinou umístěné na chatách. tato vznikal před čtyřmi lety v Sillicon Walley v USA a produkuje výhradně auta.
A ne auta jen tak ledajaká, tato auta jsou totiž jedněmi z prvních opravdu schopných elektromobilů. Ačkoliv mají svůj základ v Lotusu, který se ostatně na jejich stavbě notně podílel, jde o opravdové a plnohodnotné elektromobily, nejen předělávky jiných, původně benzínových vozů.
Výkon 248 koní rozhýbe 1200 kilo těžké auto na stovku pod 4 sekundy. Ano, tak vypadá výhoda lineárního točivého momentu bez nutnosti řazení.
Komu je ale i to málo, může si nyní připlatit za verzi sport o výkonu 288 koní, zrychlení se potom smrskne na 3,7 sekundy. Nevýhodou je poměrně nízká maximální rychlost, která znemožňuje využití na okruhu. Ani v jednom případě totiž nepřesáhne 200 km/h. Je to jistě dáno absencí klasické převodovky, místo jí je jen nastaven stálý převod.
Tesla má v současné sobě objednávky na 1100 vozů a nestíhá. Zatím vyrobila 150 aut. Ti, kteří zatím je čekají, mají možnost přehodnotit svůj nákup a sáhnout rovnou po Sportu. Ten bude o něco dražší, zatímco klasický Roadster stojí 99 tisíc dolarů (2 miliony Kč), Sport přijde zákazníka na 128 tisíc (2,7 milionu Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.