Tesla, americká společnost vyrábějící sporťáky na elektřinu, přišla s inovací svého současného modelu. Jeho jméno je Sport a jak sám název napovídá, bude to mít něco společného s lehce navýšeným výkonem.
Jen pro pořádek. Jde o jinou Teslu než tu kterou nám ještě dnes připomínají obstarožní televize povětšinou umístěné na chatách. tato vznikal před čtyřmi lety v Sillicon Walley v USA a produkuje výhradně auta.
A ne auta jen tak ledajaká, tato auta jsou totiž jedněmi z prvních opravdu schopných elektromobilů. Ačkoliv mají svůj základ v Lotusu, který se ostatně na jejich stavbě notně podílel, jde o opravdové a plnohodnotné elektromobily, nejen předělávky jiných, původně benzínových vozů.
Výkon 248 koní rozhýbe 1200 kilo těžké auto na stovku pod 4 sekundy. Ano, tak vypadá výhoda lineárního točivého momentu bez nutnosti řazení.
Komu je ale i to málo, může si nyní připlatit za verzi sport o výkonu 288 koní, zrychlení se potom smrskne na 3,7 sekundy. Nevýhodou je poměrně nízká maximální rychlost, která znemožňuje využití na okruhu. Ani v jednom případě totiž nepřesáhne 200 km/h. Je to jistě dáno absencí klasické převodovky, místo jí je jen nastaven stálý převod.
Tesla má v současné sobě objednávky na 1100 vozů a nestíhá. Zatím vyrobila 150 aut. Ti, kteří zatím je čekají, mají možnost přehodnotit svůj nákup a sáhnout rovnou po Sportu. Ten bude o něco dražší, zatímco klasický Roadster stojí 99 tisíc dolarů (2 miliony Kč), Sport přijde zákazníka na 128 tisíc (2,7 milionu Kč).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?