Pagani na autosalonu v nám blízké Vídni představilo svůj nejnekompromisnější sporťák, jaký ve své historii vyrobilo. Jde o závodní speciál s neskutečným výkonem a skvělými vlastnostmi na závodní trati.
Těchto speciálů bude vyrobeno pouhopouhých 10. Horacio Pagani, zakladatel automobilky, zároveň upozorňuje, že ani jedna ze Zond R nebude homologována pro běžný provoz.
Celý monokok Zondy bude vytvořen z karbonu a to proto, aby byl co možná nejlehčí. Výsledkem je úžasných 1100 Kg. Tuto muší hmotnost bude pohánět stejný motor jako sériové Zondy, jen značně posílený. Jeho výkon bude monstrózních 750 koní a točivý moment 710 Nm.
Tento výkon stačí na zdolání stovky za 3,2 sekundy a dosažení maximální rychlosti 400 km/h.
Karoserie doznala mnoha změn, její rozvor se natáhl o 47 mm, délka je o 394 mm větší, také rozchod kol se rozšířil o 50 mm.
Při ceně 1,4 milionu euro, asi 38 milionů korun půjde o opravdovou vzácnost pro fajnšmekry. Jeden z prvních vyrobených kusů bude zkrášlovat obývací pokoj svého zákazníka. Trochu škoda...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.