Pagani na autosalonu v nám blízké Vídni představilo svůj nejnekompromisnější sporťák, jaký ve své historii vyrobilo. Jde o závodní speciál s neskutečným výkonem a skvělými vlastnostmi na závodní trati.
Těchto speciálů bude vyrobeno pouhopouhých 10. Horacio Pagani, zakladatel automobilky, zároveň upozorňuje, že ani jedna ze Zond R nebude homologována pro běžný provoz.
Celý monokok Zondy bude vytvořen z karbonu a to proto, aby byl co možná nejlehčí. Výsledkem je úžasných 1100 Kg. Tuto muší hmotnost bude pohánět stejný motor jako sériové Zondy, jen značně posílený. Jeho výkon bude monstrózních 750 koní a točivý moment 710 Nm.
Tento výkon stačí na zdolání stovky za 3,2 sekundy a dosažení maximální rychlosti 400 km/h.
Karoserie doznala mnoha změn, její rozvor se natáhl o 47 mm, délka je o 394 mm větší, také rozchod kol se rozšířil o 50 mm.
Při ceně 1,4 milionu euro, asi 38 milionů korun půjde o opravdovou vzácnost pro fajnšmekry. Jeden z prvních vyrobených kusů bude zkrášlovat obývací pokoj svého zákazníka. Trochu škoda...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?