Pagani na autosalonu v nám blízké Vídni představilo svůj nejnekompromisnější sporťák, jaký ve své historii vyrobilo. Jde o závodní speciál s neskutečným výkonem a skvělými vlastnostmi na závodní trati.
Těchto speciálů bude vyrobeno pouhopouhých 10. Horacio Pagani, zakladatel automobilky, zároveň upozorňuje, že ani jedna ze Zond R nebude homologována pro běžný provoz.
Celý monokok Zondy bude vytvořen z karbonu a to proto, aby byl co možná nejlehčí. Výsledkem je úžasných 1100 Kg. Tuto muší hmotnost bude pohánět stejný motor jako sériové Zondy, jen značně posílený. Jeho výkon bude monstrózních 750 koní a točivý moment 710 Nm.
Tento výkon stačí na zdolání stovky za 3,2 sekundy a dosažení maximální rychlosti 400 km/h.
Karoserie doznala mnoha změn, její rozvor se natáhl o 47 mm, délka je o 394 mm větší, také rozchod kol se rozšířil o 50 mm.
Při ceně 1,4 milionu euro, asi 38 milionů korun půjde o opravdovou vzácnost pro fajnšmekry. Jeden z prvních vyrobených kusů bude zkrášlovat obývací pokoj svého zákazníka. Trochu škoda...
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.