Pagani na autosalonu v nám blízké Vídni představilo svůj nejnekompromisnější sporťák, jaký ve své historii vyrobilo. Jde o závodní speciál s neskutečným výkonem a skvělými vlastnostmi na závodní trati.
Těchto speciálů bude vyrobeno pouhopouhých 10. Horacio Pagani, zakladatel automobilky, zároveň upozorňuje, že ani jedna ze Zond R nebude homologována pro běžný provoz.
Celý monokok Zondy bude vytvořen z karbonu a to proto, aby byl co možná nejlehčí. Výsledkem je úžasných 1100 Kg. Tuto muší hmotnost bude pohánět stejný motor jako sériové Zondy, jen značně posílený. Jeho výkon bude monstrózních 750 koní a točivý moment 710 Nm.
Tento výkon stačí na zdolání stovky za 3,2 sekundy a dosažení maximální rychlosti 400 km/h.
Karoserie doznala mnoha změn, její rozvor se natáhl o 47 mm, délka je o 394 mm větší, také rozchod kol se rozšířil o 50 mm.
Při ceně 1,4 milionu euro, asi 38 milionů korun půjde o opravdovou vzácnost pro fajnšmekry. Jeden z prvních vyrobených kusů bude zkrášlovat obývací pokoj svého zákazníka. Trochu škoda...
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.