Anglická automobilka Mini prinesie na autosalón do Ženevy modely Mini One a Mini Clubman vybavené novým základným motorom s objemom 1,4 litra, ktoré produkujú výkon 55 a 70 kW. Nové základné motorizácie budú zamerané na čo najnižšiu hodnotu kombinovanej spotreby.
Automobilka Mini pripravila pre dvojicu modelov Mini One a štýlové kombi Mini Clubman nové základné motorizácie. ide o benzínový agregát 1,4 VTi, na ktorého vývoji sa podieľali inžinieri z BMW a koncernu PSA.
Výkon agregátu 1,4 VTi bude dosahovať v prípade Mini One hodnotu 55 kW a krútiaci moment 120 Nm, priemerná spotreba naturalu bude 5,3 litra na sto kilometrov, zrýchlenie na stovku zvládne mini za 13,2 sekundy, maximálka dosiahne hodnotu 175 km/h. Pre porovnanie, podobné hodnoty spotreby dosahujú konkurenčné minivozidlá pri osadení benzínovými jednotkami s objemom nižším než 1,2 litra.
Kombi verzia Mini Clubman dostane výkonnejšiu verziu agregátu, naladenú na výkon 70 kW, krútiaci moment má hodnotu 140 Nm. Priemerná spotreba je pritom len o desatinu litra vyššia než u Mini One. Clubman zrýchli na stovku za 11,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 183 km/h.
Nové základné motory zapríčinili pokles ceny základných verzií modelov približne o 1000 eur.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.