Mini One a Clubman - nové základné motory

Braňo Porubčan, 16. ledna 2009, 12:29 Google+

Anglická automobilka Mini prinesie na autosalón do Ženevy modely Mini One a Mini Clubman vybavené novým základným motorom s objemom 1,4 litra, ktoré produkujú výkon 55 a 70 kW. Nové základné motorizácie budú zamerané na čo najnižšiu hodnotu kombinovanej spotreby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cooper JCW

Cooper JCW | foto: MINI

Sdílejte článek

Automobilka Mini pripravila pre dvojicu modelov Mini One a štýlové kombi Mini Clubman nové základné motorizácie. ide o benzínový agregát 1,4 VTi, na ktorého vývoji sa podieľali inžinieri z BMW a koncernu PSA.

Výkon agregátu 1,4 VTi bude dosahovať v prípade Mini One hodnotu 55 kW a krútiaci moment 120 Nm, priemerná spotreba naturalu bude 5,3 litra na sto kilometrov, zrýchlenie na stovku zvládne mini za 13,2 sekundy, maximálka dosiahne hodnotu 175 km/h. Pre porovnanie, podobné hodnoty spotreby dosahujú konkurenčné minivozidlá pri osadení benzínovými jednotkami s objemom nižším než 1,2 litra.

Kombi verzia Mini Clubman dostane výkonnejšiu verziu agregátu, naladenú na výkon 70 kW, krútiaci moment má hodnotu 140 Nm. Priemerná spotreba je pritom len o desatinu litra vyššia než u Mini One. Clubman zrýchli na stovku za 11,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 183 km/h.

Nové základné motory zapríčinili pokles ceny základných verzií modelov približne o 1000 eur.

Vytisknout

Diskuze: Mini One a Clubman - nové základné motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

SC90

Volvo SC90 - nejvyšší třída s ladnými liniemi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud