Anglická automobilka Mini prinesie na autosalón do Ženevy modely Mini One a Mini Clubman vybavené novým základným motorom s objemom 1,4 litra, ktoré produkujú výkon 55 a 70 kW. Nové základné motorizácie budú zamerané na čo najnižšiu hodnotu kombinovanej spotreby.
Automobilka Mini pripravila pre dvojicu modelov Mini One a štýlové kombi Mini Clubman nové základné motorizácie. ide o benzínový agregát 1,4 VTi, na ktorého vývoji sa podieľali inžinieri z BMW a koncernu PSA.
Výkon agregátu 1,4 VTi bude dosahovať v prípade Mini One hodnotu 55 kW a krútiaci moment 120 Nm, priemerná spotreba naturalu bude 5,3 litra na sto kilometrov, zrýchlenie na stovku zvládne mini za 13,2 sekundy, maximálka dosiahne hodnotu 175 km/h. Pre porovnanie, podobné hodnoty spotreby dosahujú konkurenčné minivozidlá pri osadení benzínovými jednotkami s objemom nižším než 1,2 litra.
Kombi verzia Mini Clubman dostane výkonnejšiu verziu agregátu, naladenú na výkon 70 kW, krútiaci moment má hodnotu 140 Nm. Priemerná spotreba je pritom len o desatinu litra vyššia než u Mini One. Clubman zrýchli na stovku za 11,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 183 km/h.
Nové základné motory zapríčinili pokles ceny základných verzií modelov približne o 1000 eur.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.