Anglická automobilka Mini prinesie na autosalón do Ženevy modely Mini One a Mini Clubman vybavené novým základným motorom s objemom 1,4 litra, ktoré produkujú výkon 55 a 70 kW. Nové základné motorizácie budú zamerané na čo najnižšiu hodnotu kombinovanej spotreby.
Automobilka Mini pripravila pre dvojicu modelov Mini One a štýlové kombi Mini Clubman nové základné motorizácie. ide o benzínový agregát 1,4 VTi, na ktorého vývoji sa podieľali inžinieri z BMW a koncernu PSA.
Výkon agregátu 1,4 VTi bude dosahovať v prípade Mini One hodnotu 55 kW a krútiaci moment 120 Nm, priemerná spotreba naturalu bude 5,3 litra na sto kilometrov, zrýchlenie na stovku zvládne mini za 13,2 sekundy, maximálka dosiahne hodnotu 175 km/h. Pre porovnanie, podobné hodnoty spotreby dosahujú konkurenčné minivozidlá pri osadení benzínovými jednotkami s objemom nižším než 1,2 litra.
Kombi verzia Mini Clubman dostane výkonnejšiu verziu agregátu, naladenú na výkon 70 kW, krútiaci moment má hodnotu 140 Nm. Priemerná spotreba je pritom len o desatinu litra vyššia než u Mini One. Clubman zrýchli na stovku za 11,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 183 km/h.
Nové základné motory zapríčinili pokles ceny základných verzií modelov približne o 1000 eur.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?