Anglická automobilka Mini prinesie na autosalón do Ženevy modely Mini One a Mini Clubman vybavené novým základným motorom s objemom 1,4 litra, ktoré produkujú výkon 55 a 70 kW. Nové základné motorizácie budú zamerané na čo najnižšiu hodnotu kombinovanej spotreby.
Automobilka Mini pripravila pre dvojicu modelov Mini One a štýlové kombi Mini Clubman nové základné motorizácie. ide o benzínový agregát 1,4 VTi, na ktorého vývoji sa podieľali inžinieri z BMW a koncernu PSA.
Výkon agregátu 1,4 VTi bude dosahovať v prípade Mini One hodnotu 55 kW a krútiaci moment 120 Nm, priemerná spotreba naturalu bude 5,3 litra na sto kilometrov, zrýchlenie na stovku zvládne mini za 13,2 sekundy, maximálka dosiahne hodnotu 175 km/h. Pre porovnanie, podobné hodnoty spotreby dosahujú konkurenčné minivozidlá pri osadení benzínovými jednotkami s objemom nižším než 1,2 litra.
Kombi verzia Mini Clubman dostane výkonnejšiu verziu agregátu, naladenú na výkon 70 kW, krútiaci moment má hodnotu 140 Nm. Priemerná spotreba je pritom len o desatinu litra vyššia než u Mini One. Clubman zrýchli na stovku za 11,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 183 km/h.
Nové základné motory zapríčinili pokles ceny základných verzií modelov približne o 1000 eur.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.