Peugeot 3008 poprvé oficiálně

ar7, 14. ledna 2009, 20:45 Google+

Automobilka Peugeot dnes uvolnila první oficiální informace o kříženci SUV a MPV – modelu 3008.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
3008

3008 | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Vůz představuje pro Peugeot zcela novou výrobní řadu a v portfoliu výrobce se zařadí mezi modely 308 SW a 4007. Z obou si má údajně vzít jen to nejlepší. Z „třistaosmičky“ jízdní vlastnosti na silnici, komfort a vysoce kvalitní zpracování interiéru, z většího SUV tuhost karoserie, výše umístěná sedadla a dovednosti na nezpevněných cestách i v terénu.

Po stránce vzhledu jde o další evoluci směru, kterým se automobilka před léty vydala, a jen těžko byste se při prvním pohledu na vůz ve značce zmýlili. Z boku zaujmou především rozšířené lemy blatníků, mohutné dveře a vykousnuté zadní světlomety. Zezadu si lze všimnout poměrně vysoké hrany zavazadlového prostoru. Jedná se ale pouze o hříčku francouzských designerů, neboť vrchní část nárazníku je možné po vzoru modelu 4007 sklopit a usnadnit tak nakládání objemnějších či těžších předmětů.

A hovoříme-li o zavazadelníku, zmínit musíme i systém Multiflex, který umožní nastavení tří různých pozic podlahy v závislosti na aktuálních potřebách. Základní objem zavazadlového prostoru 512 litrů lze sklopením zadních opěradel zvýšit až na 1604 litrů. Po sklopení sedadla spolujezdce je navíc možné vytvořit zcela rovnou podlahu od víka kufru až po palubní desku.

Po usednutí za volant se budete cítit spíš jako v pilotní kabině. Zdola seseknutý volant, výrazné středy kruhových přístrojů či stylové přepínače na vrchu palubní desky dávají vyniknout pocitu řízení moderního letadla. Toho je dalším důkazem tzv. Head Up Display promítající, stejně jako ve stíhačce, důležité informace o jízdě (letu) přímo před oči řidiče (pilota). Zajímavostí je také systém Distance Alert, jež podle rychlosti pomáhá dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi za sebou jedoucími vozy.

Podvozek se skládá z přední nápravy typu pseudo Mac-Pherson a zadní nápravy s příčkou se zkrutným stabilizátorem. Součástí výbavy dvou nejsilnějších motorizací 1.6 THP a 2.0 HDI bude na zadní nápravě umístěný systém Dynamic Rolling Control, který umožní efektivněji kontrolovat příčné výkyvy karoserie a také zachovat lepší komfort odpružení. Premiéru bude mít i systém Grip Control. Jedná se o kombinaci protiprokluzového a stabilizačního systému, jehož cílem je zvýšit trakci na přední nápravě v různorodých podmínkách. U řadicí páky je k dispozici kruhový ovladač umožňující měnit pět jízdních režimů: Standard, Sníh, Terén (bláto/prašné cesty/mokrá tráva) a Písek. Poslední volbou (ESP off) je možné systém zcela vypnout.

Další zajímavostí je služba Peugeot Urgence, díky které je možné vůz v případě nehody lokalizovat a přivolat potřebnou pomoc. Tento prvek však bude dostupný jen na vybraných trzích.

Peugeot 3008 bude vyráběn ve francouzském Sochaux ve čtyřech stupních výbavy. V České republice budou ale k dispozici pouze tři. Zákazníci si budou moci vybrat z devíti barevných odstínů karoserie a podle úrovně výbavy dvou různých provedení interiéru. Čalounění sedadel může být látkové, kožené nebo celokožené včetně palubní desky. 

K dispozici budou dva benzínové motory 1.6 VTI o výkonu 88 kW (120 k) a 1.6 THP s výkonem 110 kW (150 k). Dieselové motorizace zastupuje stejně objemný 1.6 HDI s výkonem 80 kW (110 k) a dva odlišně laděné dvoulitry 2.0 HDI. Jeden o výkonu 110 kW (150 k) a druhý o třináct koníků výkonnější 120 kW (163 k). Přičemž naftové verze budou k dispozici výhradně se šestistupňovými převodovkami.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 3008 poprvé oficiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Scirocco

ABT se pustilo do úprav VW Scirocco

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud