Peugeot 3008 poprvé oficiálně

ar7, 14. ledna 2009, 20:45 Google+

Automobilka Peugeot dnes uvolnila první oficiální informace o kříženci SUV a MPV – modelu 3008.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
3008

3008 | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Vůz představuje pro Peugeot zcela novou výrobní řadu a v portfoliu výrobce se zařadí mezi modely 308 SW a 4007. Z obou si má údajně vzít jen to nejlepší. Z „třistaosmičky“ jízdní vlastnosti na silnici, komfort a vysoce kvalitní zpracování interiéru, z většího SUV tuhost karoserie, výše umístěná sedadla a dovednosti na nezpevněných cestách i v terénu.

Po stránce vzhledu jde o další evoluci směru, kterým se automobilka před léty vydala, a jen těžko byste se při prvním pohledu na vůz ve značce zmýlili. Z boku zaujmou především rozšířené lemy blatníků, mohutné dveře a vykousnuté zadní světlomety. Zezadu si lze všimnout poměrně vysoké hrany zavazadlového prostoru. Jedná se ale pouze o hříčku francouzských designerů, neboť vrchní část nárazníku je možné po vzoru modelu 4007 sklopit a usnadnit tak nakládání objemnějších či těžších předmětů.

A hovoříme-li o zavazadelníku, zmínit musíme i systém Multiflex, který umožní nastavení tří různých pozic podlahy v závislosti na aktuálních potřebách. Základní objem zavazadlového prostoru 512 litrů lze sklopením zadních opěradel zvýšit až na 1604 litrů. Po sklopení sedadla spolujezdce je navíc možné vytvořit zcela rovnou podlahu od víka kufru až po palubní desku.

Po usednutí za volant se budete cítit spíš jako v pilotní kabině. Zdola seseknutý volant, výrazné středy kruhových přístrojů či stylové přepínače na vrchu palubní desky dávají vyniknout pocitu řízení moderního letadla. Toho je dalším důkazem tzv. Head Up Display promítající, stejně jako ve stíhačce, důležité informace o jízdě (letu) přímo před oči řidiče (pilota). Zajímavostí je také systém Distance Alert, jež podle rychlosti pomáhá dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi za sebou jedoucími vozy.

Podvozek se skládá z přední nápravy typu pseudo Mac-Pherson a zadní nápravy s příčkou se zkrutným stabilizátorem. Součástí výbavy dvou nejsilnějších motorizací 1.6 THP a 2.0 HDI bude na zadní nápravě umístěný systém Dynamic Rolling Control, který umožní efektivněji kontrolovat příčné výkyvy karoserie a také zachovat lepší komfort odpružení. Premiéru bude mít i systém Grip Control. Jedná se o kombinaci protiprokluzového a stabilizačního systému, jehož cílem je zvýšit trakci na přední nápravě v různorodých podmínkách. U řadicí páky je k dispozici kruhový ovladač umožňující měnit pět jízdních režimů: Standard, Sníh, Terén (bláto/prašné cesty/mokrá tráva) a Písek. Poslední volbou (ESP off) je možné systém zcela vypnout.

Další zajímavostí je služba Peugeot Urgence, díky které je možné vůz v případě nehody lokalizovat a přivolat potřebnou pomoc. Tento prvek však bude dostupný jen na vybraných trzích.

Peugeot 3008 bude vyráběn ve francouzském Sochaux ve čtyřech stupních výbavy. V České republice budou ale k dispozici pouze tři. Zákazníci si budou moci vybrat z devíti barevných odstínů karoserie a podle úrovně výbavy dvou různých provedení interiéru. Čalounění sedadel může být látkové, kožené nebo celokožené včetně palubní desky. 

K dispozici budou dva benzínové motory 1.6 VTI o výkonu 88 kW (120 k) a 1.6 THP s výkonem 110 kW (150 k). Dieselové motorizace zastupuje stejně objemný 1.6 HDI s výkonem 80 kW (110 k) a dva odlišně laděné dvoulitry 2.0 HDI. Jeden o výkonu 110 kW (150 k) a druhý o třináct koníků výkonnější 120 kW (163 k). Přičemž naftové verze budou k dispozici výhradně se šestistupňovými převodovkami.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 3008 poprvé oficiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Scirocco

ABT se pustilo do úprav VW Scirocco

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud