Asi najočakávanejšou tohtoročnou novinkou nemeckej prémiovej automobilky Mercedes-Benz je nová trieda E. Oproti predchádzajúcej generácii ponúka množstvo noviniek, či už na poli bezpečnosti, alebo pohonu. Má sa konkurencia vo vyššej strednej triede obávať o svoje pozície?
Nový Mercedes-Benz triedy E má narozdiel od “barokového” predchodcu zaoblených tvarov ostré línie a kubistické tvary vybrúsených drahokamov, čo najviac vyniká pri štyroch predných svetlometoch. Jeho karoséria, ktorú tvorí na 72 percent vysoko pevný oceľový kompozit, dosahuje najnižší súčiniteľ odporu vzduchu vo vyššej strednej triede so špičkovou hodnotou cW= 0,25. Interiér vozidla pritom vytvára harmóniu funkčnosti, komfortu, tvarov a farieb.
Vozidlo môžu poháňať štvor-, šesť- a osemvalce (od 100 kW/136 k do 386 kW/525 k). Jednotlivé z nich majú až o viac ako štvrtinu vyšší krútiaci moment a o 17 až 20 percent nižšiu spotrebu ako predošlé. Tri nové dieselové agregáty CDI pritom vykazujú priemernú kombinovanú spotrebu 5,3 litra na 100 km. Spotrebu pri vybraných modeloch znižujú tiež špeciálne vyvinuté pneumatiky s valivým odporom menším o 17 percent, ako aj regulácia energetickej náročnosti generátora, palivového čerpadla, kompresora klimatizácie a servoriadenia a tiež systém ECO Start-Stop, ktorý vypína motor pri chode naprázdno. Všetky motory novej triedy E spĺňajú predpisy pre výfukové plyny EU5, pri motore E350 BlueTEC sú emisie pod úrovňou limitov EU6, ktoré sú naplánované na rok 2014.
Prenos sily zabezpečujú päť a sedemstupňové automatické a šesťstupňová manuálna prevodovka. Vyššie motorizácie ponúkajú aj pohon všetkých kolies 4Matic , ktorý zabezpečuje oproti predchodcovi, pri nižšej hmotnosti a spotrebe, vyššiu účinnosť a lepšiu trakciu.
Najnovšia limuzína E zároveň ponúka rôzne asistenčné a ochranné systémy i prvky uľahčujúce činnosti vodiča a zvyšujúce bezpečnosť osádky i ostatných účastníkov cestnej premávky. Sú to napríklad indikácia únavy, adaptívny asistent diaľkových svetiel (Intelligent Light System so stretávacim svetlom pre jazdu počas dňa s technológiou LED), či automatické brzdenie naplno, ktoré sa aktivuje pri akútnom nebezpečenstve nehody. Výbava vozidla obsahuje sériovo ako novinku aktívnu kapotu na ochranu chodcov, ďalej sedem airbagov, predpínače bezpečnostných pásov s obmedzovačmi pôsobenia, aktívne opierky hlavy a unikátny preventívny systém na ochranu pasažierov PRE-SAFE.
Komfort a bezpečnosť jazdy zvyšuje tiež novo vyvinutý podvozok s automatickou reguláciou odporu tlmenia v závislosti od smeru jazdy a povrchu vozovky, vylepšené sedadlá s dodatočne zapracovávanými výplňami, asistent nočného videnia, asistent udržiavania jazdného pruhu, asistent dodržiavania rýchlosti či automatická dvojzónová klimatizácia. Na želanie je tiež klimatizácia s individuálnymi predbežnými nastaveniami rovnako ak aj ďalšie prvky výbavy predtým dodávané iba pre najvyššiu triedu S.
Prémiová konkurencia v podobe BMW rady 5, Audi A6, alebo Volva S80 tak dostane nového a veľmi schopného spoluhráča. Nový Mercedes-Benz triedy E sa vo svetovej premiére ukáže na svetovom autosalóne v Ženeve, do showroomov by mal zavítať v druhej polovici roka.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?