VIDEO: Na autosalonu v Detroitu se konečně představila veřejnosti zbrusu nová Toyota Prius, ekologický a úsporný model této společnosti. Již známe finální specifikace tohoto úspěšného vozu, který bude v prodeji i u nás.
Toyota Prius byla celosvětově jednou z nejočekávanějších premiér autosalonu v Detroitu. Představení proběhlo jak mělo, takže můžeme přinést konečné a kompletní specifikace.
Pod kapotou budou jako obvykle dva motory, elektrický a benzínový. Prvně jmenovaný má výkon 80, druhý 98 koní, sumární maximální výkon je 134 koní. Nízká je přirozeně kombinovaná spotřeba, která by měla být ještě pod 4,7 l/100 km. I přes použití většího motoru 1,8 je spotřeba nižší, může za to možnost položení jeho provozu do nižších otáček.
Design se nijak závratně nezměnil, je jednoduše rozpoznatelný a podobný tomu současnému. Důležitý je i koeficient odporu vzduchu pouhých 0,25. Může za to vajíčkovitý tvar celého auta.
Na střeše jsou nainstalovány fotovoltaické panely, které zásobují větrání pokud auto stojí na slunci tak aby se nepřehřívalo.
Zajímavé je i SOS tlačítko, které dovede přivolat pomoct ve chvíli nouze. Pracuje spolu se signálem GPS.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?