VIDEO: Na autosalonu v Detroitu se konečně představila veřejnosti zbrusu nová Toyota Prius, ekologický a úsporný model této společnosti. Již známe finální specifikace tohoto úspěšného vozu, který bude v prodeji i u nás.
Toyota Prius byla celosvětově jednou z nejočekávanějších premiér autosalonu v Detroitu. Představení proběhlo jak mělo, takže můžeme přinést konečné a kompletní specifikace.
Pod kapotou budou jako obvykle dva motory, elektrický a benzínový. Prvně jmenovaný má výkon 80, druhý 98 koní, sumární maximální výkon je 134 koní. Nízká je přirozeně kombinovaná spotřeba, která by měla být ještě pod 4,7 l/100 km. I přes použití většího motoru 1,8 je spotřeba nižší, může za to možnost položení jeho provozu do nižších otáček.
Design se nijak závratně nezměnil, je jednoduše rozpoznatelný a podobný tomu současnému. Důležitý je i koeficient odporu vzduchu pouhých 0,25. Může za to vajíčkovitý tvar celého auta.
Na střeše jsou nainstalovány fotovoltaické panely, které zásobují větrání pokud auto stojí na slunci tak aby se nepřehřívalo.
Zajímavé je i SOS tlačítko, které dovede přivolat pomoct ve chvíli nouze. Pracuje spolu se signálem GPS.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.