Nejprodávanější minivůz v České republice Chevrolet Spark se dočkal svého nástupce. Ten byl automobilkou oznámen na probíhajícím autosalonu v americkém Detroitu.
Vše začalo v roce 2007, kdy Chevrolet na newyorské autoshow ukázal světu tři studie tří různých malých aut – Beat, Groove a Trax. Na webových stránkách výrobce se zároveň rozjela anketa s jediným cílem: Zjistit, který z těchto vozů osloví nejvíce lidí. Pomyslný největší kus koláče si nakonec odnesl sportovně vyhlížející koncept Beat.
Nikoho proto nepřekvapí, že nový Spark svými tvary navazuje právě na tento vůz. Oproti němu se však liší možná až překvapivě málo. Nejvýraznější změna se týká počtu dveří. Zatímco Beat disponoval pouze jedním párem, na sériovém Sparku najdeme páry dva. Na první pohled si lze všimnou také klasických zrcátek místo kamer, standardně umístěné kliky předních dveří a absenci diodových světlometů. Další změny jsou spíše kosmetického charakteru. Koneckonců posuďte sami ve fotogalerii.
Světová premiéra nového modelu se uskuteční na březnovém autosalonu v Ženevě a na evropský trh by měl být uveden v průběhu prvního čtvrtletí 2010.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.