Už jsme se nemohli dočkat. Jaguar konečně na autosalonu v Detroitu představil své inovované supervýkonné GT s názvem XKR a především supersedan XFR. Tyto kočičky vystrčily drápky a míří jimi nebezpečně blízko k BMW M.
Oba modely dostaly tentýž silný osmiválec o objemu 5 litrů a to s použitím kompresoru. Díky tomu tu máme výkon 510 koní a točivý moment 625 Nm v širokém rozmezí 2500-5500 ot./min.
Kupé XKR díky tomu získává spíše Gepardí zrychlení na stovku za 4,8. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, bez omezovače by jistě atakovala cifru 300. Výkon jde na zadní samosvorný diferenciál.
Sedan XFR je na tom podobně, jeho zrychlení za 4,9 za sebou nechá pěknou řádku a aut a omezení na 250 km/h je již tradiční.
I u ostatních motorizací se děly věci. Onen pětilitrový osmiválec je inovací současného osmiválce 4,2, takže mimo přeplňované verze dostal objem navíc o atmosferický motor. Jeho výkon tak vzrostl na 385 koní. Automobilka mluví i o vysoké úspornosti, ale čísla zveřejněna nebyla.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?