Už jsme se nemohli dočkat. Jaguar konečně na autosalonu v Detroitu představil své inovované supervýkonné GT s názvem XKR a především supersedan XFR. Tyto kočičky vystrčily drápky a míří jimi nebezpečně blízko k BMW M.
Oba modely dostaly tentýž silný osmiválec o objemu 5 litrů a to s použitím kompresoru. Díky tomu tu máme výkon 510 koní a točivý moment 625 Nm v širokém rozmezí 2500-5500 ot./min.
Kupé XKR díky tomu získává spíše Gepardí zrychlení na stovku za 4,8. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, bez omezovače by jistě atakovala cifru 300. Výkon jde na zadní samosvorný diferenciál.
Sedan XFR je na tom podobně, jeho zrychlení za 4,9 za sebou nechá pěknou řádku a aut a omezení na 250 km/h je již tradiční.
I u ostatních motorizací se děly věci. Onen pětilitrový osmiválec je inovací současného osmiválce 4,2, takže mimo přeplňované verze dostal objem navíc o atmosferický motor. Jeho výkon tak vzrostl na 385 koní. Automobilka mluví i o vysoké úspornosti, ale čísla zveřejněna nebyla.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.