Už jsme se nemohli dočkat. Jaguar konečně na autosalonu v Detroitu představil své inovované supervýkonné GT s názvem XKR a především supersedan XFR. Tyto kočičky vystrčily drápky a míří jimi nebezpečně blízko k BMW M.
Oba modely dostaly tentýž silný osmiválec o objemu 5 litrů a to s použitím kompresoru. Díky tomu tu máme výkon 510 koní a točivý moment 625 Nm v širokém rozmezí 2500-5500 ot./min.
Kupé XKR díky tomu získává spíše Gepardí zrychlení na stovku za 4,8. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, bez omezovače by jistě atakovala cifru 300. Výkon jde na zadní samosvorný diferenciál.
Sedan XFR je na tom podobně, jeho zrychlení za 4,9 za sebou nechá pěknou řádku a aut a omezení na 250 km/h je již tradiční.
I u ostatních motorizací se děly věci. Onen pětilitrový osmiválec je inovací současného osmiválce 4,2, takže mimo přeplňované verze dostal objem navíc o atmosferický motor. Jeho výkon tak vzrostl na 385 koní. Automobilka mluví i o vysoké úspornosti, ale čísla zveřejněna nebyla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.