Po zrušení projektu v roce 2002 se nyní zdá, že nový indický majitel Tata přece jen nástupce legendárního E-type přivede k životu.
Když se na detroitském autosalonu v roce 2000 představil koncept F-type, milovníci Jaguaru jásali. Svými tvary i rozměry se totiž odkazoval na legendární E-type ze šedesátých let, ovšem se špičkovou moderní technikou pod kapotou. O to větší zklamání přišlo o dva roky později, když byl 17. května 2002 celý projekt smeten ze stolu.
A pak nastalo dlouhé mlčení přerušené až v roce 2005. Tehdy se na několika světových webových serverech objevila informace o možném zmrtvýchvstání studie F-type. A nyní tyto zprávy dostávají mnohem jasnější obrysy. Předseda představenstva automobilky Tata, která se vloni stala novým vlastníkem Jaguaru, Ratan Tata oznámil, že hodlá vzkřísit koncept F-type z roku 2000 a uvést jej do sériové výroby. Ta by podle něj mohla být spuštěna už v roce 2011.
Současně se také spekuluje o názvu nového vozu. V září loňského roku si totiž automobilka nechala zaregistrovat ochranné známky XE a C-XE. Jako nejpravděpodobnější se tak jeví nejprve představení inovovaného konceptu s názvem C-XE a následně sériové verze pod označením XE. Uvidíme tedy za dva roky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.