Po zrušení projektu v roce 2002 se nyní zdá, že nový indický majitel Tata přece jen nástupce legendárního E-type přivede k životu.
Když se na detroitském autosalonu v roce 2000 představil koncept F-type, milovníci Jaguaru jásali. Svými tvary i rozměry se totiž odkazoval na legendární E-type ze šedesátých let, ovšem se špičkovou moderní technikou pod kapotou. O to větší zklamání přišlo o dva roky později, když byl 17. května 2002 celý projekt smeten ze stolu.
A pak nastalo dlouhé mlčení přerušené až v roce 2005. Tehdy se na několika světových webových serverech objevila informace o možném zmrtvýchvstání studie F-type. A nyní tyto zprávy dostávají mnohem jasnější obrysy. Předseda představenstva automobilky Tata, která se vloni stala novým vlastníkem Jaguaru, Ratan Tata oznámil, že hodlá vzkřísit koncept F-type z roku 2000 a uvést jej do sériové výroby. Ta by podle něj mohla být spuštěna už v roce 2011.
Současně se také spekuluje o názvu nového vozu. V září loňského roku si totiž automobilka nechala zaregistrovat ochranné známky XE a C-XE. Jako nejpravděpodobnější se tak jeví nejprve představení inovovaného konceptu s názvem C-XE a následně sériové verze pod označením XE. Uvidíme tedy za dva roky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.