Podľa zámerov nemeckej vlády má do roku 2020 v uliciach nemeckých miest jazdiť najmenej milión elektrických áut. Už v budúcom desaťročí sa očakáva, že celkový objem dodávok lítiovo-iontových batérií pre efektívny elektrický pohon presiahne hodnotu desať miliárd eur.
Nástupu elektroáut, spočiatku najmä značky Mercedes-Benz a neskôr aj ďalších, prispeje vývoj a výroba nových lítiovo-iónových akumulátorov v spoločnom podniku Li-Tec Vermögensverwaltung GmbH koncernov Daimler AG a Evonik Industries AG.
Ako uviedol predseda predstavenstva Daimleru Dieter Zetsche, získaním podielu v Li-Tec Vermögensverwaltung a založením joint venture na výrobu akumulátorov so spoločnosťou Evonik Industries sa vybuduje vedúce postavenie v oblasti alternatívnych pohonov. „Akumulátor je srdcom elektrifikácie vozidla a teda kľúčovým komponentom pre trvalo udržateľnú mobilitu“, poukázal na jeden z dôvodov vytvorenia tejto strategickej aliancie.
Na prípravu článkov s keramickým separátorom pre sériovú výrobu akumulátorov už Evonik Industries preinvestovala okolo 80 miliónov eur. Výsledkom je kompaktný a bezpečný článok s vysokou energetickou kapacitou, ktorý tieto jeho parametre radia k najlepším vo svete.
Z vyše 600 patentov Daimleru pre vozidlá s pohonom prostredníctvom akumulátorov pripadá za uplynulých tridsať rokov vývoja až 230 na lítiovo-iónové technológie, vrátane koncepcie plochého rámového článku vhodného pre štandardizovanú výrobu modulov.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.