Podľa zámerov nemeckej vlády má do roku 2020 v uliciach nemeckých miest jazdiť najmenej milión elektrických áut. Už v budúcom desaťročí sa očakáva, že celkový objem dodávok lítiovo-iontových batérií pre efektívny elektrický pohon presiahne hodnotu desať miliárd eur.
Nástupu elektroáut, spočiatku najmä značky Mercedes-Benz a neskôr aj ďalších, prispeje vývoj a výroba nových lítiovo-iónových akumulátorov v spoločnom podniku Li-Tec Vermögensverwaltung GmbH koncernov Daimler AG a Evonik Industries AG.
Ako uviedol predseda predstavenstva Daimleru Dieter Zetsche, získaním podielu v Li-Tec Vermögensverwaltung a založením joint venture na výrobu akumulátorov so spoločnosťou Evonik Industries sa vybuduje vedúce postavenie v oblasti alternatívnych pohonov. „Akumulátor je srdcom elektrifikácie vozidla a teda kľúčovým komponentom pre trvalo udržateľnú mobilitu“, poukázal na jeden z dôvodov vytvorenia tejto strategickej aliancie.
Na prípravu článkov s keramickým separátorom pre sériovú výrobu akumulátorov už Evonik Industries preinvestovala okolo 80 miliónov eur. Výsledkom je kompaktný a bezpečný článok s vysokou energetickou kapacitou, ktorý tieto jeho parametre radia k najlepším vo svete.
Z vyše 600 patentov Daimleru pre vozidlá s pohonom prostredníctvom akumulátorov pripadá za uplynulých tridsať rokov vývoja až 230 na lítiovo-iónové technológie, vrátane koncepcie plochého rámového článku vhodného pre štandardizovanú výrobu modulov.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?