Podľa zámerov nemeckej vlády má do roku 2020 v uliciach nemeckých miest jazdiť najmenej milión elektrických áut. Už v budúcom desaťročí sa očakáva, že celkový objem dodávok lítiovo-iontových batérií pre efektívny elektrický pohon presiahne hodnotu desať miliárd eur.
Nástupu elektroáut, spočiatku najmä značky Mercedes-Benz a neskôr aj ďalších, prispeje vývoj a výroba nových lítiovo-iónových akumulátorov v spoločnom podniku Li-Tec Vermögensverwaltung GmbH koncernov Daimler AG a Evonik Industries AG.
Ako uviedol predseda predstavenstva Daimleru Dieter Zetsche, získaním podielu v Li-Tec Vermögensverwaltung a založením joint venture na výrobu akumulátorov so spoločnosťou Evonik Industries sa vybuduje vedúce postavenie v oblasti alternatívnych pohonov. „Akumulátor je srdcom elektrifikácie vozidla a teda kľúčovým komponentom pre trvalo udržateľnú mobilitu“, poukázal na jeden z dôvodov vytvorenia tejto strategickej aliancie.
Na prípravu článkov s keramickým separátorom pre sériovú výrobu akumulátorov už Evonik Industries preinvestovala okolo 80 miliónov eur. Výsledkom je kompaktný a bezpečný článok s vysokou energetickou kapacitou, ktorý tieto jeho parametre radia k najlepším vo svete.
Z vyše 600 patentov Daimleru pre vozidlá s pohonom prostredníctvom akumulátorov pripadá za uplynulých tridsať rokov vývoja až 230 na lítiovo-iónové technológie, vrátane koncepcie plochého rámového článku vhodného pre štandardizovanú výrobu modulov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.