Facelift modelu E od Mercedes-Benz je asi nejhůře udržovaným tajemstvím v automobilové branži vůbec. Nyní dokonce na internet prosákly obrázky z oficiální prodejní příručky. Technické detaily naleznete v článku.
Úplně první obrázky nové generace prosákly na internet někdy začátkem prosince loňského roku. Z toho určitě v Německu neměli radost. Nyní se ale objevily informace ještě důvěrnější. Někdo si dal tu práci a naskenoval kompletně celou oficiální prodejní příručku. Kdokoliv se nyní může podívat na to, jaké budou například v nabídce motory nebo barvy interiéru.
Ukradená příručka je v němčině, ten kdo ovládá tento jazyk má tedy výhodu. Nám ostatním musí stačit slovník a obrázky. O verzích AMG se prozatím nic nedočteme, ty na svuj katalog asi teprve čekají.
Verze sedan bude dlouhá 4,868 metru, rozvor bude mít hodnotu 2,87 metru. Motory mohou mít buď čtyři nebo šest válců. Osmiválce jsou tak vyhrazeny variantám AMG. Zážehové jednotky jsou následující:
E200 CGI, 135kW (184hp) a 270Nm E250 CGI, 150kW (204hp) a 310Nm E350 CGI, 215kW (292hp) a 365Nm E500 CGI, 285kW (388hp) a 530Nm
Vznětové varianty:
E200 CDI, 100kW (136hp) a 360Nm E220 CDI, 125kW (170hp) a 400Nm E250 CDI, 150kW (204hp) a 500Nm E350 CDI, 170kW (231hp) a 540Nm
Všechny motory kromě E350 4Matic a E350 BlueTEC obsahují technologii BlueEfficiency.
Standartem budou šestnáctipalcová kola s devíti paprsky a chromovaná mřížka chladiče. Vizuální pakety jako Elegance a AMG budou také k dispozici.
V balíčku Elegance najdete například honosnější dekory karoserie, jako třeba dvojici mlhovek na každě straně předního spoileru. Verze Avantgarde bude zaměřena více do sportovna. U nyní najdeme mlhovky z LED diod pod hlavním světlometem. U těchto verzí budou standartem kola o rozměru 17 palců.
Velmi podrobná fotogalerie ve vysokém rozlišení se nalézá například na stránkách worldcarfans.com.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?