Facelift modelu E od Mercedes-Benz je asi nejhůře udržovaným tajemstvím v automobilové branži vůbec. Nyní dokonce na internet prosákly obrázky z oficiální prodejní příručky. Technické detaily naleznete v článku.
Úplně první obrázky nové generace prosákly na internet někdy začátkem prosince loňského roku. Z toho určitě v Německu neměli radost. Nyní se ale objevily informace ještě důvěrnější. Někdo si dal tu práci a naskenoval kompletně celou oficiální prodejní příručku. Kdokoliv se nyní může podívat na to, jaké budou například v nabídce motory nebo barvy interiéru.
Ukradená příručka je v němčině, ten kdo ovládá tento jazyk má tedy výhodu. Nám ostatním musí stačit slovník a obrázky. O verzích AMG se prozatím nic nedočteme, ty na svuj katalog asi teprve čekají.
Verze sedan bude dlouhá 4,868 metru, rozvor bude mít hodnotu 2,87 metru. Motory mohou mít buď čtyři nebo šest válců. Osmiválce jsou tak vyhrazeny variantám AMG. Zážehové jednotky jsou následující:
E200 CGI, 135kW (184hp) a 270Nm E250 CGI, 150kW (204hp) a 310Nm E350 CGI, 215kW (292hp) a 365Nm E500 CGI, 285kW (388hp) a 530Nm
Vznětové varianty:
E200 CDI, 100kW (136hp) a 360Nm E220 CDI, 125kW (170hp) a 400Nm E250 CDI, 150kW (204hp) a 500Nm E350 CDI, 170kW (231hp) a 540Nm
Všechny motory kromě E350 4Matic a E350 BlueTEC obsahují technologii BlueEfficiency.
Standartem budou šestnáctipalcová kola s devíti paprsky a chromovaná mřížka chladiče. Vizuální pakety jako Elegance a AMG budou také k dispozici.
V balíčku Elegance najdete například honosnější dekory karoserie, jako třeba dvojici mlhovek na každě straně předního spoileru. Verze Avantgarde bude zaměřena více do sportovna. U nyní najdeme mlhovky z LED diod pod hlavním světlometem. U těchto verzí budou standartem kola o rozměru 17 palců.
Velmi podrobná fotogalerie ve vysokém rozlišení se nalézá například na stránkách worldcarfans.com.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.