Ačkoliv se Cadillac, respektive jeho vlastník, General Motors, topí v dluzích, představila společnost pro budoucí autosalon v Detroitu novinku se jménem SRX. I přes pokles zájmu o SUV jde stále o zajímavý segment
Jméno SRX bylo považováno za oběť šetření na SUV, očekávalo se, že se současnou generací skončí. Jenže předpoklady jsou jedna věc, realita je věc druhá. Vedení Cadillacu usoudilo, že již známé pojmenování bude vhodné i přesto, že jde o vůz jiné třídy než byl dosud.
Nové SRX bude taktéž crossoverem, na rozdíl od 5 metrů dlouhé karoserie bude mít novinka délku "pouhých" 483 cm. Ani pod kapotou již nebude tlouci šestiválec 3,6 a už vůbec ne osmiválec 4,6, ale menší šestiválce o objemech 2,8 turbo a 3,0 litru.
Standardem bude automatická převodovka, příplatek potom bude třeba složit za pohon všech kol.
Standardní výbava bude tradičně docela bohatá. jistě v ní nalezneme především armádu airbagů, SUV má jen pět míst a díky tomu by při své velikosti mělo být i docela prostorné včetně zavazadlového prostoru, ten půjde naložit 828-1732 litry nákladu
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?