Nová rodina Lancer so všetkými svojimi karosárskymi verziami Sportsedan, Sportback, Ralliart a Evolution stojí v čele obnovenej ofenzívy automobilky Mitsubishi v segmente osobných vozidiel. Má to však jednu zvláštnosť…
Po 36 rokoch účasti v automobilových súťažiach, počínajúc modelom Lancer 1600 GSR z roku 1973, a po 17 rokoch existencie legendy zvanej Mitsubishi Lancer Evolution je aj pre najnovšiu generáciu modelu Lancer úplne prirodzené vydať sa na pretekársku dráhu. Lancer tým aj naďalej udržiava pri živote športový plameň Mitsubishi a zároveň podporuje prvé kroky modelu Lancer na trhu, či už prostredníctvom verzie Evolution skupiny N automobilových súťaží alebo extrémnejším terénnym špeciálom Racing Lancer.
Pravdepodobne najpovolanejšou osobou, ktorá by ešte pred nasadením úplne nového modelu Racing Lancer spoločnosti Mitsubishi Motor Sports v nezmapovanom teréne juhoamerickej série Rally Dakar začiatkom roka 2009, mohla zhodnotiť posun vo vývoji modelu, je pilot Stéphane Peterhansel. Tento jazdí už od konca 90-tych rokov s vozidlom Lancer Evolution (s dvoma Evo VI za sebou), následne s Evo VIII a IX, až po súčasnú desiatu generáciu Lancer Evolution založenej na globálnej platforme.
Stéphane Peterhansel uviedol: “Hoci je v porovnaní s naším pretekárskym špeciálom Racing Lancer oveľa menší, nový Lancer Evolution je skutočne fantastické vozidlo. So svojou dvojspojkovou prevodovkou TC-SST, vyšším komfortom a vybavením je výnimočným vozidlom na trhu. Nastavte si ho na režim Sport alebo Super Sport, pohrajte sa s radiacimi páčkami a odrazu sedíte za volantom fantastického športového auta, ktoré pripomína počítačovú hru. Potom prehoďte na režim Auto a vozidlo sa vám razom prispôsobí na pohodlné cestovanie na dlhé vzdialenosti.” Na záver dodal: “ Nemá byť také šialené, ako bývali moje predchádzajúce VI-ky, ale zároveň si naozaj neviem predstaviť iné športové vozidlo, ktoré by ponúkalo takúto dvojitú osobnosť…”.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.