Mitsubishi Lancer Evolution vs. Racing Lancer

Lancer EVO vs. Lancer Racing
Lancer EVO vs. Lancer Racing, foto: Mitsubishi Motors
Braňo Porubčan 5. ledna 2009 20:06
Sdílej:

Nová rodina Lancer so všetkými svojimi karosárskymi verziami Sportsedan, Sportback, Ralliart a Evolution stojí v čele obnovenej ofenzívy automobilky Mitsubishi v segmente osobných vozidiel. Má to však jednu zvláštnosť…

Po 36 rokoch účasti v automobilových súťažiach, počínajúc modelom Lancer 1600 GSR z roku 1973, a po 17 rokoch existencie legendy zvanej Mitsubishi Lancer Evolution je aj pre najnovšiu generáciu modelu Lancer úplne prirodzené vydať sa na pretekársku dráhu. Lancer tým aj naďalej udržiava pri živote športový plameň Mitsubishi a zároveň podporuje prvé kroky modelu Lancer na trhu, či už prostredníctvom verzie Evolution skupiny N automobilových súťaží alebo extrémnejším terénnym špeciálom Racing Lancer.

Pravdepodobne najpovolanejšou osobou, ktorá by ešte pred nasadením úplne nového modelu Racing Lancer spoločnosti Mitsubishi Motor Sports v nezmapovanom teréne juhoamerickej série Rally Dakar začiatkom roka 2009, mohla zhodnotiť posun vo vývoji modelu, je pilot Stéphane Peterhansel. Tento jazdí už od konca 90-tych rokov s vozidlom Lancer Evolution (s dvoma Evo VI za sebou), následne s Evo VIII a IX, až po súčasnú desiatu generáciu Lancer Evolution založenej na globálnej platforme.

Stéphane Peterhansel uviedol: “Hoci je v porovnaní s naším pretekárskym špeciálom Racing Lancer oveľa menší, nový Lancer Evolution je skutočne fantastické vozidlo. So svojou dvojspojkovou prevodovkou TC-SST, vyšším komfortom a vybavením je výnimočným vozidlom na trhu. Nastavte si ho na režim Sport alebo Super Sport, pohrajte sa s radiacimi páčkami a odrazu sedíte za volantom fantastického športového auta, ktoré pripomína počítačovú hru. Potom prehoďte na režim Auto a vozidlo sa vám razom prispôsobí na pohodlné cestovanie na dlhé vzdialenosti.” Na záver dodal: “ Nemá byť také šialené, ako bývali moje predchádzajúce VI-ky, ale zároveň si naozaj neviem predstaviť iné športové vozidlo, ktoré by ponúkalo takúto dvojitú osobnosť…”.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?