Nová rodina Lancer so všetkými svojimi karosárskymi verziami Sportsedan, Sportback, Ralliart a Evolution stojí v čele obnovenej ofenzívy automobilky Mitsubishi v segmente osobných vozidiel. Má to však jednu zvláštnosť…
Po 36 rokoch účasti v automobilových súťažiach, počínajúc modelom Lancer 1600 GSR z roku 1973, a po 17 rokoch existencie legendy zvanej Mitsubishi Lancer Evolution je aj pre najnovšiu generáciu modelu Lancer úplne prirodzené vydať sa na pretekársku dráhu. Lancer tým aj naďalej udržiava pri živote športový plameň Mitsubishi a zároveň podporuje prvé kroky modelu Lancer na trhu, či už prostredníctvom verzie Evolution skupiny N automobilových súťaží alebo extrémnejším terénnym špeciálom Racing Lancer.
Pravdepodobne najpovolanejšou osobou, ktorá by ešte pred nasadením úplne nového modelu Racing Lancer spoločnosti Mitsubishi Motor Sports v nezmapovanom teréne juhoamerickej série Rally Dakar začiatkom roka 2009, mohla zhodnotiť posun vo vývoji modelu, je pilot Stéphane Peterhansel. Tento jazdí už od konca 90-tych rokov s vozidlom Lancer Evolution (s dvoma Evo VI za sebou), následne s Evo VIII a IX, až po súčasnú desiatu generáciu Lancer Evolution založenej na globálnej platforme.
Stéphane Peterhansel uviedol: “Hoci je v porovnaní s naším pretekárskym špeciálom Racing Lancer oveľa menší, nový Lancer Evolution je skutočne fantastické vozidlo. So svojou dvojspojkovou prevodovkou TC-SST, vyšším komfortom a vybavením je výnimočným vozidlom na trhu. Nastavte si ho na režim Sport alebo Super Sport, pohrajte sa s radiacimi páčkami a odrazu sedíte za volantom fantastického športového auta, ktoré pripomína počítačovú hru. Potom prehoďte na režim Auto a vozidlo sa vám razom prispôsobí na pohodlné cestovanie na dlhé vzdialenosti.” Na záver dodal: “ Nemá byť také šialené, ako bývali moje predchádzajúce VI-ky, ale zároveň si naozaj neviem predstaviť iné športové vozidlo, ktoré by ponúkalo takúto dvojitú osobnosť…”.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.