Nová rodina Lancer so všetkými svojimi karosárskymi verziami Sportsedan, Sportback, Ralliart a Evolution stojí v čele obnovenej ofenzívy automobilky Mitsubishi v segmente osobných vozidiel. Má to však jednu zvláštnosť…
Po 36 rokoch účasti v automobilových súťažiach, počínajúc modelom Lancer 1600 GSR z roku 1973, a po 17 rokoch existencie legendy zvanej Mitsubishi Lancer Evolution je aj pre najnovšiu generáciu modelu Lancer úplne prirodzené vydať sa na pretekársku dráhu. Lancer tým aj naďalej udržiava pri živote športový plameň Mitsubishi a zároveň podporuje prvé kroky modelu Lancer na trhu, či už prostredníctvom verzie Evolution skupiny N automobilových súťaží alebo extrémnejším terénnym špeciálom Racing Lancer.
Pravdepodobne najpovolanejšou osobou, ktorá by ešte pred nasadením úplne nového modelu Racing Lancer spoločnosti Mitsubishi Motor Sports v nezmapovanom teréne juhoamerickej série Rally Dakar začiatkom roka 2009, mohla zhodnotiť posun vo vývoji modelu, je pilot Stéphane Peterhansel. Tento jazdí už od konca 90-tych rokov s vozidlom Lancer Evolution (s dvoma Evo VI za sebou), následne s Evo VIII a IX, až po súčasnú desiatu generáciu Lancer Evolution založenej na globálnej platforme.
Stéphane Peterhansel uviedol: “Hoci je v porovnaní s naším pretekárskym špeciálom Racing Lancer oveľa menší, nový Lancer Evolution je skutočne fantastické vozidlo. So svojou dvojspojkovou prevodovkou TC-SST, vyšším komfortom a vybavením je výnimočným vozidlom na trhu. Nastavte si ho na režim Sport alebo Super Sport, pohrajte sa s radiacimi páčkami a odrazu sedíte za volantom fantastického športového auta, ktoré pripomína počítačovú hru. Potom prehoďte na režim Auto a vozidlo sa vám razom prispôsobí na pohodlné cestovanie na dlhé vzdialenosti.” Na záver dodal: “ Nemá byť také šialené, ako bývali moje predchádzajúce VI-ky, ale zároveň si naozaj neviem predstaviť iné športové vozidlo, ktoré by ponúkalo takúto dvojitú osobnosť…”.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.