Dvojica sesterských modelov Fiat Sedici a Suzuki SX4 dostanú v blízkej budúcnosti decentné zmeny vzhľadu. Svedčia o tom snímky týchto modelov, ktoré vznikli neďaleko maďarskej továrne Suzuki, kde sa tieto modely vyrábajú.
Dvojčatá Fiat Sedici a Suzuki SX4 sú známa dvojica, ktorá sa zaslúžila o vznik novej kategórie mini-SUV vozidiel. Konkurencia v podobe Kie Soul a Toyoty Urban Cruiser ale nespí, a tak sa Sedici a SX4 nevyhnú drobným zmenám vzhľadu. Modernizované prevedenia oboch modelov by sa mohli predstaviť už na jarnom autosalóne v Ženeve, keďže na fotografiách blízko maďarskej továrne Suzuki sú zachytené produkčné verzie.
Fotografie naznačujú, že v prípade Suzuki SX4 pôjde o decentný facelift, ktorý prinesie nový predný nárazník s pozmenenou mriežkou chladiča, rovnako ako Sedici, ktorého mriežka je podobná tej z modelu Fiat Bravo. Fotografia zadnej časti Suzuki SX4 naznačuje, že v pozadí sa neodohrala žiadna dramatická zmena, dokonca aj koncové svetlomety vyznávajú pôvodné tvary.
Facelift sa preniesol aj do interiéru vozidiel, kde najviac zmien zaznamenal stredový panel s novým ovládaním duálnej klimatizácie a pozmenenými tvarmi v oblasti výduchov vetrania. Novinkou bude aj možnosť inštalácie navigácie so samostatným displejom integrovaným v strede prístrojovky. Nové sú aj budíky, ktoré dostali modernejší tvar.
Okrem zmien vzhľadu pribudne pod kapotu k osvedčeným benzínovým agregátom 1,5 a 1,6 litra aj novinka v podobe naftového agregátu 2,0 MultiJet s výkonom 135 koní, ktorá nahradí doterajší naftový motor 1,9 MultiJet s výkonom 120 koní. Benzínový agregát 1,6 bude prepracovaný, aby spĺňal novú emisnú normu Euro 5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.