Ruská automobilka Lada pripravuje kombi verziu svojej vlajkovej lode Lada Priora. K verziám sedan a hatchback tak pribudne tretia karosárska verzia kombi s názvom Lada Priora 2171 Universal, predaj by sa mal rozbehnúť začiatkom roka 2009.
Ruská Lada predstavuje kombi verziu 2171 Universal odvodenú od sedanu Lada Priora, ktorý sa predáva aj na českom a slovenskom trhu. V decembri tohto roka vznikli v závode Auto-VAZ prvé kusy predsériovej výroby, sériová produkcia by sa mala rozbehnúť v prvej polovici budúceho roka.
Podľa vyhlásenia vedenia automobilky má nové kombi oproti sedanu zmenených približne 200 dielov a súčiastok, podľa prvých fotografií je sedan s kombi zhodný po B-stĺpiky. zadná časť je úplne nová, dominujú jej pozdĺžne svetlomety, vzdialene pripomínajúce tie z Toyoty LandCruiser...
Nové ruské rodinné kombi je postavené na rázvore 2492 mm, rovnaký majú aj sedan a hatchback. Veľkosť batožinového priestoru je zatiaľ neznáma, no pri hodnotách hatchbacku (400 litrov) a sedanu (430 litrov) sa dá očakávať hodnota atakujúca hranicu 500 litrov.
O pohon Lady Priory Universal sa stará jediný agregát, benzínový štvorvalec 1,6 16V s výkonom 98 koní pri 5 600 ot./min a krútiacim momentom 145 Nm pri 4 000 ot./min. hodnota zrýchlenia a maximálnej rýchlosti je zatiaľ nezverejnená, no sedan dokáže s rovnakým motorom zrýchliť z nuly na stovku za rovných 13 sekúnd, maximálna rýchlosť dosahuje 183 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.