Maserati Quattroporte už je na trhu ostříleným harcovníkem, i přesto (nebo možná právě proto) přichází s novou, ještě o kus sportovnější verzí s tradičním přídomkem S. Zakládá se na nedávno představené verzi GT.
Maserati Quattroporte dostalo svůj facelift teprve nedávno, představili jsme vám jej zde, právě při něm ale došlo i k obměně pod kapotou. Ačkoliv ve standardní verzi zůstal osmiválec 4,2, do výkonnější GT se nastěhoval o 30 koní silnější osmiválec 4,7.
Právě ten se stal terčem dalšího ladění. Již tak vyladěný motor dostal průchodnější výfukové potrubí, což jeho výkon vyšponovalo na 440 koní, o 10 více než u standardního GT. Aby vychytávek nebylo málo, je potrubí vybaveno ventilem, který v případě nižšího využití motoru ztiší projev a jak posádka, tak okolí si může užívat klidu.
Když ale řidič přišlápne plyn k zemi, projev zesportovní, je hlučnější a výraznější. Ale také průchodnější.
K tomu všemu se přidává sada upravující podvozek, který je nyní nižší a tužší, řídící jednotka automatické převodovky dodává rychlejší přeřazení.
K tomu všemu se přidají karbonové obklady v interiéru a o sportovní limuzínu je postaráno.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.