Maserati Quattroporte už je na trhu ostříleným harcovníkem, i přesto (nebo možná právě proto) přichází s novou, ještě o kus sportovnější verzí s tradičním přídomkem S. Zakládá se na nedávno představené verzi GT.
Maserati Quattroporte dostalo svůj facelift teprve nedávno, představili jsme vám jej zde, právě při něm ale došlo i k obměně pod kapotou. Ačkoliv ve standardní verzi zůstal osmiválec 4,2, do výkonnější GT se nastěhoval o 30 koní silnější osmiválec 4,7.
Právě ten se stal terčem dalšího ladění. Již tak vyladěný motor dostal průchodnější výfukové potrubí, což jeho výkon vyšponovalo na 440 koní, o 10 více než u standardního GT. Aby vychytávek nebylo málo, je potrubí vybaveno ventilem, který v případě nižšího využití motoru ztiší projev a jak posádka, tak okolí si může užívat klidu.
Když ale řidič přišlápne plyn k zemi, projev zesportovní, je hlučnější a výraznější. Ale také průchodnější.
K tomu všemu se přidává sada upravující podvozek, který je nyní nižší a tužší, řídící jednotka automatické převodovky dodává rychlejší přeřazení.
K tomu všemu se přidají karbonové obklady v interiéru a o sportovní limuzínu je postaráno.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.