Japonská Toyota nedávno predstavila novinku v triede rodinných MPV, model Estima, ktorý sa ale do Európy nedováža. Estima je však vybavená siedmimi sedadlami, ktoré sa svojou veľkosťou hodia napríklad aj do malého Yarisa.
Pred vyše dvoma rokmi Toyota predstavila na domácom autosalóne v Tokiu sedemmiestny hybridný koncept s názvom Estima. Produkčná verzia tohto modelu je hotová, myšlienka hybridného pohonu ale nezostala na mŕtvom bode. Toyota sa chystá uviesť okolo roku 2012 na trh sedemmiestny model s podobným zdrojom pohonu, aký má Prius, pohon by teda zabezpečovala lítium-iónová batéria.
Technický tím, ktorý má na starosti vývoj mini vozidla Toyota iQ dostal úlohu, aby sedem sedadiel dostal do aktuálneho modelu Yaris. Podľa vyjadrenie vedúceho konštruktéra automobilky Toyota Hirokiho Nakajimu, Toyota plánuje implementovať do svojich vozidiel viacero inovatívnych prvkov a modifikácií. „Náš tím aktuálne pracuje aj na sedemmiestnom modeli, ktorý by mal byť veľkosťou podobný modelu Yaris, a zadným pasažierom by mal ponúkať veľkorysý priestor pre nohy.“
Bude zaujímavé sledovať, ako sa technici z Toyoty vysporiadajú s myšlienkou sedemmiestneho vozidla veľkosti Yarisa, zrejme budú nútení využiť niekoľko konštrukčných prvkov z modelu Prius, ako napríklad umiestnenie palivovej nádrže pod predným sedadlom, použitie kompaktnejšej klimatizácie alebo tenších sedadiel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.