Čínska automobilka BYD pripravuje ofenzívu proti hybridným modelom od Toyoty, Hondy a Chevroletu. Zatiaľ čo sa hybridy od Toyoty, Hondy a Chevroletu začnú predávať až v ďalšej dekáde, čínska verzia plug-in hybridu by mala prísť do predaja už začiatkom roka 2009!
K dvojici japonských automobiliek , ktorá pripravuje svojich zástupcov v triede ekologicky a ekonomicky výhodných modelov (Toyota Prius, Honda Insight) sa nedávno pridala podobne koncipovaná novinka Chevrolet Volt. Táto trojica hybridných vozidiel sa však ocitne v predaji najskôr v roku 2010.
Zaujímavá informácia ale prichádza z ďalekej Číny - automobilka BYD taktiež pripravuje svoj plug-in hybrid, je ním nedávno predstavený model BYD F3DM. Zatiaľ čo japonsko-americká konkurencia vychytáva posledné muchy svojich hybridov a s ich nasadením na trh počíta až v nasledujúcej dekáde, čínske BYD plánuje svoj hybrid predávať už od začiatku budúceho roka. Či automobilka BYD plánuje aj predaj modelu v Európe zatiaľ nie je známe, no dá sa predpokladať, že homologizácia pre európsky trh nebude úspešná. Hlavným dôvodom pravdepodobne bude nízka bezpečnostná úroveň hybridného modelu F3DM.
Takisto nie sú známe ďalšie podrobnejšie informácie ohľadom použitej techniky, číňania sa však chvália tým, že F3DM prejde až 100 kilometrov výlučne v elektrickom režime. O pohon sa okrem elektriny bude starať aj bližšie nešpecifikovaný, klasický spaľovací agregát.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.