Nové BMW Z4 oficiálně

Roman Turna, 14. prosince 2008, 12:22 Google+

Nové BMW Z4 bude sice oficiálně odhaleno až za měsíc na autosalonu v Detroitu, to nám nebrání v tom, aby jsme vám jej ukázali již nyní. Evropské specifikace totiž byly odhaleny o dnešní půlnoci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Z4

Z4 | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Známý roadster Z4 a jeho předchůdce Z3 si získali slávu po celém světě. Svými famózními jízdními vlastnostmi a motory si podmanili nejednoho automobilového fanouška. Nyní přichází jeho nová generace, a opět to vypadá velmi slibně.

Začněme vnějším vzhledem. Pro BMW typické ledvinky samozřejmě zůstaly zachovány. Přední světla jsou značně upravena, nyní přípomínají reflektory z řady 7.

Přes boční linii, velmi podobnou se současnou generací, se dostáváme k zadním partiím. Zadní svítilny opět nesou společné znaky s novou 'sedmičkou'. Překvapením je i u nejsilnější varianty pouhá dvojice koncovek výfuku.

Skládací střecha byla stejně jako u nové trojky nahrazena pevnou skládací variantou. Látkovým střechám tak definitivně odzvonilo.

Pro evropu byly uvedeny prozatím tři motory. Všechny jsou benzínové a šestiválcové. Značení jejich variant se drží nových standartů zavedených modelelm X6. Nejslabší varianta s označením sDrive23i bude mít objem 2.5 litru a výkon 204 koní, řadit můžete buď manuálně nebo automatem, obě varianty mají 6 stupňů. Dalším je Z4 sDrive30i, tady jde o klasický třílitrový atmosférický šestiválec s výkonem 258 koní. S tímto motorem se dostanete z nuly na sto za 5.8 sekundy. Na výběr jsou taktéž šestistupňové převodovky. Nejvýkonnější varianta s názvem sDrive35i ukrývá pod kapotou twin-turbo variantu předchozího motoru s celkovým výkonem 304 koní. Z nuly na sto se s šestistupňovým  manuálem dostanete za 5.2 sekundy.  Se sedmi-stupňovým automatem pod pět vteřin.

V interiéru se setkáme s těmi nejlepšími materiály. Atraktivní dřevo nebo hliník nemohou chybět. Veliká sedmi-palcová  obrazovka navigačního systému potěší při průjezdu neznámých končin. Systém iDrive by měl nyní být opět o něco snažší na ovládání.

Vypadá to tedy opět na velký úspěch. V cestě ale BMW stojí krize v celém automobilovém odvětví, uvidíme tedy, jak si tento nový roadster povede.

Vytisknout

Diskuze: Nové BMW Z4 oficiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

500

Fiat 500 s technikou Start/Sptop

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud