Nové BMW Z4 oficiálně

Roman Turna, 14. prosince 2008, 12:22 Google+

Nové BMW Z4 bude sice oficiálně odhaleno až za měsíc na autosalonu v Detroitu, to nám nebrání v tom, aby jsme vám jej ukázali již nyní. Evropské specifikace totiž byly odhaleny o dnešní půlnoci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Z4

Z4 | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Známý roadster Z4 a jeho předchůdce Z3 si získali slávu po celém světě. Svými famózními jízdními vlastnostmi a motory si podmanili nejednoho automobilového fanouška. Nyní přichází jeho nová generace, a opět to vypadá velmi slibně.

Začněme vnějším vzhledem. Pro BMW typické ledvinky samozřejmě zůstaly zachovány. Přední světla jsou značně upravena, nyní přípomínají reflektory z řady 7.

Přes boční linii, velmi podobnou se současnou generací, se dostáváme k zadním partiím. Zadní svítilny opět nesou společné znaky s novou 'sedmičkou'. Překvapením je i u nejsilnější varianty pouhá dvojice koncovek výfuku.

Skládací střecha byla stejně jako u nové trojky nahrazena pevnou skládací variantou. Látkovým střechám tak definitivně odzvonilo.

Pro evropu byly uvedeny prozatím tři motory. Všechny jsou benzínové a šestiválcové. Značení jejich variant se drží nových standartů zavedených modelelm X6. Nejslabší varianta s označením sDrive23i bude mít objem 2.5 litru a výkon 204 koní, řadit můžete buď manuálně nebo automatem, obě varianty mají 6 stupňů. Dalším je Z4 sDrive30i, tady jde o klasický třílitrový atmosférický šestiválec s výkonem 258 koní. S tímto motorem se dostanete z nuly na sto za 5.8 sekundy. Na výběr jsou taktéž šestistupňové převodovky. Nejvýkonnější varianta s názvem sDrive35i ukrývá pod kapotou twin-turbo variantu předchozího motoru s celkovým výkonem 304 koní. Z nuly na sto se s šestistupňovým  manuálem dostanete za 5.2 sekundy.  Se sedmi-stupňovým automatem pod pět vteřin.

V interiéru se setkáme s těmi nejlepšími materiály. Atraktivní dřevo nebo hliník nemohou chybět. Veliká sedmi-palcová  obrazovka navigačního systému potěší při průjezdu neznámých končin. Systém iDrive by měl nyní být opět o něco snažší na ovládání.

Vypadá to tedy opět na velký úspěch. V cestě ale BMW stojí krize v celém automobilovém odvětví, uvidíme tedy, jak si tento nový roadster povede.

Vytisknout

Diskuze: Nové BMW Z4 oficiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

500

Fiat 500 s technikou Start/Sptop

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud