Nové BMW Z4 bude sice oficiálně odhaleno až za měsíc na autosalonu v Detroitu, to nám nebrání v tom, aby jsme vám jej ukázali již nyní. Evropské specifikace totiž byly odhaleny o dnešní půlnoci.
Známý roadster Z4 a jeho předchůdce Z3 si získali slávu po celém světě. Svými famózními jízdními vlastnostmi a motory si podmanili nejednoho automobilového fanouška. Nyní přichází jeho nová generace, a opět to vypadá velmi slibně.
Začněme vnějším vzhledem. Pro BMW typické ledvinky samozřejmě zůstaly zachovány. Přední světla jsou značně upravena, nyní přípomínají reflektory z řady 7.
Přes boční linii, velmi podobnou se současnou generací, se dostáváme k zadním partiím. Zadní svítilny opět nesou společné znaky s novou 'sedmičkou'. Překvapením je i u nejsilnější varianty pouhá dvojice koncovek výfuku.
Skládací střecha byla stejně jako u nové trojky nahrazena pevnou skládací variantou. Látkovým střechám tak definitivně odzvonilo.
Pro evropu byly uvedeny prozatím tři motory. Všechny jsou benzínové a šestiválcové. Značení jejich variant se drží nových standartů zavedených modelelm X6. Nejslabší varianta s označením sDrive23i bude mít objem 2.5 litru a výkon 204 koní, řadit můžete buď manuálně nebo automatem, obě varianty mají 6 stupňů. Dalším je Z4 sDrive30i, tady jde o klasický třílitrový atmosférický šestiválec s výkonem 258 koní. S tímto motorem se dostanete z nuly na sto za 5.8 sekundy. Na výběr jsou taktéž šestistupňové převodovky. Nejvýkonnější varianta s názvem sDrive35i ukrývá pod kapotou twin-turbo variantu předchozího motoru s celkovým výkonem 304 koní. Z nuly na sto se s šestistupňovým manuálem dostanete za 5.2 sekundy. Se sedmi-stupňovým automatem pod pět vteřin.
V interiéru se setkáme s těmi nejlepšími materiály. Atraktivní dřevo nebo hliník nemohou chybět. Veliká sedmi-palcová obrazovka navigačního systému potěší při průjezdu neznámých končin. Systém iDrive by měl nyní být opět o něco snažší na ovládání.
Vypadá to tedy opět na velký úspěch. V cestě ale BMW stojí krize v celém automobilovém odvětví, uvidíme tedy, jak si tento nový roadster povede.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.