Nissan představil finální čísla své polonovinky, totiž již dávno představeného sportovního vozu GT-R, který se ovšem teprve teď dočkal detailní specifikace pro Evropu, která umožní homologaci tohoto skvostu.
Odlišnosti jsou dány různými předpisy v Evropě a na jiných kontinentech. Výkon pro Evropu je tak skvělých 485 koní, o pět koní více než v Japonsku. Točivý moment 588 Nm zůstal nezměněn. Obojí produkuje vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru.
Standardní pneumatiky, které zaručí adekvátní držení na silnici, jsou Dunlop SP Sport 600 DSST a budou dodávány jako standardní. Jsou určeny jen pro vzácné GT-R.
Cena byla stanovena ve Velké Británii na 56 795 liber, což znamená asi 1,67 milionu korun. Na rovných 1,7 milionu se vyšplhá cena Premium Edition a GT-R Black edition je dovozcem ceněn na 59395 liber, tedy asi 1,75 milionu korun. Ceny v ČR se mohou lišit.
V současné době je podáno 2500 závazných objednávek po celé Evropě, přičemž kdo si svůj GT-R objedná právě teď, dostane ho až v polovině roku 2010. Zkrátka jak na banány...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.