Nová generace BMW řady 5 bude sice představena až někdy v příštím desetiletí, my už ale nyní máme k dispozici první technické informace. A nenecháme si je jen pro sebe. Na co se tedy můžeme těšit?
Nové BMW 5 tak sice budeme potkávat na silnicích až okolo roku 2011, není na škodu ale už nyní vědět, o co půjde.
V první řadě motory. Ty BMW umí, to už se nějaký ten pátek ví. Aktuálním a do budoucna atraktivním tématem je downsizing. Zmenšování objemů a masové nasazování přeplňování u benzínových motorů je již v plném proudu, bavorské automobilka tak nemůže být v pozadí.
Zážehové šestiválce bude zastupovat třílitr s přeplňováním a označením 540i. Označení 550i ponese osmiválec s turbem o objemu 4.4 litru. Dokonce i verze M5 upustí od desetiválce a přejde na tento motor, samozřejmě ale s vyšším výkonem.
Z dieselových agregátů je známo pouze to, že půjde o čistý twin-turbo motor. Podrobnější informace prozatím nemáme, můžeme si ale být jistí, že toto nejsou všechny motorové varianty, které budou k dispozici.
Uvažuje se také o hybridní verzi, tady ale není nic jisté. O konečném osudu se rozhodne až podle úspěchů v řadách 7 a X6.
Hodně dílů bude společných se současnou řadou 7. Například celá zadní náprava by měla být téměř shodná. Hodně částí karoserie by také mělo být vyrobeno z hliníku.
V interiéru najdeme takové vymoženosti jako je noční vidění, boční kamery či tempomat s funkcí follow-to-stop, který je schopen vůz zastavit a znovu rozjet bez zásahu řidiče.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?