Nová generace BMW řady 5 bude sice představena až někdy v příštím desetiletí, my už ale nyní máme k dispozici první technické informace. A nenecháme si je jen pro sebe. Na co se tedy můžeme těšit?
Nové BMW 5 tak sice budeme potkávat na silnicích až okolo roku 2011, není na škodu ale už nyní vědět, o co půjde.
V první řadě motory. Ty BMW umí, to už se nějaký ten pátek ví. Aktuálním a do budoucna atraktivním tématem je downsizing. Zmenšování objemů a masové nasazování přeplňování u benzínových motorů je již v plném proudu, bavorské automobilka tak nemůže být v pozadí.
Zážehové šestiválce bude zastupovat třílitr s přeplňováním a označením 540i. Označení 550i ponese osmiválec s turbem o objemu 4.4 litru. Dokonce i verze M5 upustí od desetiválce a přejde na tento motor, samozřejmě ale s vyšším výkonem.
Z dieselových agregátů je známo pouze to, že půjde o čistý twin-turbo motor. Podrobnější informace prozatím nemáme, můžeme si ale být jistí, že toto nejsou všechny motorové varianty, které budou k dispozici.
Uvažuje se také o hybridní verzi, tady ale není nic jisté. O konečném osudu se rozhodne až podle úspěchů v řadách 7 a X6.
Hodně dílů bude společných se současnou řadou 7. Například celá zadní náprava by měla být téměř shodná. Hodně částí karoserie by také mělo být vyrobeno z hliníku.
V interiéru najdeme takové vymoženosti jako je noční vidění, boční kamery či tempomat s funkcí follow-to-stop, který je schopen vůz zastavit a znovu rozjet bez zásahu řidiče.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?