Nová generace BMW řady 5 bude sice představena až někdy v příštím desetiletí, my už ale nyní máme k dispozici první technické informace. A nenecháme si je jen pro sebe. Na co se tedy můžeme těšit?
Nové BMW 5 tak sice budeme potkávat na silnicích až okolo roku 2011, není na škodu ale už nyní vědět, o co půjde.
V první řadě motory. Ty BMW umí, to už se nějaký ten pátek ví. Aktuálním a do budoucna atraktivním tématem je downsizing. Zmenšování objemů a masové nasazování přeplňování u benzínových motorů je již v plném proudu, bavorské automobilka tak nemůže být v pozadí.
Zážehové šestiválce bude zastupovat třílitr s přeplňováním a označením 540i. Označení 550i ponese osmiválec s turbem o objemu 4.4 litru. Dokonce i verze M5 upustí od desetiválce a přejde na tento motor, samozřejmě ale s vyšším výkonem.
Z dieselových agregátů je známo pouze to, že půjde o čistý twin-turbo motor. Podrobnější informace prozatím nemáme, můžeme si ale být jistí, že toto nejsou všechny motorové varianty, které budou k dispozici.
Uvažuje se také o hybridní verzi, tady ale není nic jisté. O konečném osudu se rozhodne až podle úspěchů v řadách 7 a X6.
Hodně dílů bude společných se současnou řadou 7. Například celá zadní náprava by měla být téměř shodná. Hodně částí karoserie by také mělo být vyrobeno z hliníku.
V interiéru najdeme takové vymoženosti jako je noční vidění, boční kamery či tempomat s funkcí follow-to-stop, který je schopen vůz zastavit a znovu rozjet bez zásahu řidiče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.