Nové BMW 5 tak sice budeme potkávat na silnicích až okolo roku 2011, není na škodu ale už nyní vědět, o co půjde.
V první řadě motory. Ty BMW umí, to už se nějaký ten pátek ví. Aktuálním a do budoucna atraktivním tématem je downsizing. Zmenšování objemů a masové nasazování přeplňování u benzínových motorů je již v plném proudu, bavorské automobilka tak nemůže být v pozadí.
Zážehové šestiválce bude zastupovat třílitr s přeplňováním a označením 540i. Označení 550i ponese osmiválec s turbem o objemu 4.4 litru. Dokonce i verze M5 upustí od desetiválce a přejde na tento motor, samozřejmě ale s vyšším výkonem.
Z dieselových agregátů je známo pouze to, že půjde o čistý twin-turbo motor. Podrobnější informace prozatím nemáme, můžeme si ale být jistí, že toto nejsou všechny motorové varianty, které budou k dispozici.
Uvažuje se také o hybridní verzi, tady ale není nic jisté. O konečném osudu se rozhodne až podle úspěchů v řadách 7 a X6.
Hodně dílů bude společných se současnou řadou 7. Například celá zadní náprava by měla být téměř shodná. Hodně částí karoserie by také mělo být vyrobeno z hliníku.
V interiéru najdeme takové vymoženosti jako je noční vidění, boční kamery či tempomat s funkcí follow-to-stop, který je schopen vůz zastavit a znovu rozjet bez zásahu řidiče.