Mitsuoka, ještě nedávno naprosto neznámá automobilka z Japonska, o sobě poslední dobou dává opravdu vědět. Po nekompromisním sporťáku, sedanu nižší střední třídy a luxusním korábu teď přichází jedinečné retro.
Stačí si prohlédnout několik zástupců rodu Mitsuoka. Tím posledním je superluxusní sedan Galue S50 na základech Infiniti. Před ním se světu představila obměněná Toyota Corolla alias Mitsuoka Galue 204. No a ještě dříve svět spatřil opravdu organický sporťák Orochi.
Nutní říct, že oproti dosavadním výtvorům se tentokrát designéři drželi na uzdě. Jeho design vychází z retro aut, která reprezentuje ve světě především Morgan, u nás podobný retro vůz vyrábí Gordon.
Celková koncepce je podobná spíše tuzemskému Gordonu, protože Morgan se již léta drží starobylé koncepce dřevěného rámu potaženého karoserií.
O Hamiku víme, že vychází z Mazdy MX-5. Mitsuoka totiž nestaví vlastní vozy, dává jen speciální karoserie jiným, většinou japonským vozům.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.