Toyota Yaris a RAV4 prichádzajú s faceliftom

Yaris
Yaris, foto: Toyota
Braňo Porubčan 5. prosince 2008 10:27
Sdílej:

Na autosalóne v talianskej Bologni predstavila japonská automobilka Toyota hneď dvojicu významnejších premiér. Prvou z nich je facelift obľúbenej mestskej Toyoty Yaris, ktorú dopĺňa inovované SUV, Toyota RAV4.

Facelift Toyoty Yaris sa mierne dotkol techniky, podpísal sa aj na inovovaných tvaroch. Novinkou sú nový predný a zadný nárazník, na ktoré pribudli oterové lišty lakované vo farbe karosérie. Retuše sa dotkli aj grafiky zadných lámp, ktorých brzdové svetlo je poskladané z pätice LED svetiel. Predné svetlomety sú vo vnútornej časti mierne vykrojené. Interiér dostane nové materiály, zákazníci sa môžu tešiť na inovovaný rad 12-tich odtieňov karosérie.

Podstatnú novinku pod kapotou Yarisa bude predstavovať moderný benzínový štvorvalec 1,33 Dual VVT-i. Maximálny výkon tejto motorizácie dosahuje 74 kW pri 6 000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment má slušnú hodnotu 132 Nm pri 4 000 ot./min. K dispozícii bude aj systém Stop & Start, kombinovaná spotreba dosiahne 5,1 l/100 km. Ostatné motorizácie ostanú nezmenené, až na mierne zníženie priemernej spotreby zhruba o 10%. Základný litrový trojvalec tak dosahuje spotrebu namiesto pôvodných 5,4 l/100 km iba 4,9 l/100 km.

Ďalším inovovaným vozidlom od Toyoty je model RAV4. Po nedávnom predstavení modernizovanej RAV-ky pre americký automobilový trh prichádza na rad aj európska verzia. Prepracovaním prešli nárazníky, zmenila sa aj grafika koncových svetiel. Bočné smerové svetlá sa z blatníkov premiestnili na spätné zrkadlá, pripravené sú aj nové zliatinové disky kolies.

V interiéri je modernizovaná stredová konzola s navigačným systémom, ktorého tvar pripomína ten z nového Avensisu. Nový je aj volant a budíky prístrojov pred vodičom.

Toyota RAV4 dostane pod kapotu nový základný benzínový agregát s objemom 2,0 litra a výkonom naladeným na 158 koní a 196 Nm. K dispozícii je manuálna prevodovka, alebo bezstupňová prevodovka CVT. Nový motor pod kapotou by mal byť podľa Toyoty úspornejší o 5% oproti predošlej verzii. Dieselový motor 2,2 D-4D dostal nové piezoelektrické vstrekovače, ktoré zabezpečili nárast výkonu na 150 koní a 340 Nm, ktoré sú k dispozícii v rozmedzí 2 000 až 2 800 otáčok. K tejto motorizácii bude voliteľný nový šesťstupňový automat Sports Direct Shift.

Inovované verzie Toyoty RAV4 a Toyoty Yaris by sa na našom trhu mali objaviť začiatkom budúceho roka.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?