Na autosalóne v talianskej Bologni predstavila japonská automobilka Toyota hneď dvojicu významnejších premiér. Prvou z nich je facelift obľúbenej mestskej Toyoty Yaris, ktorú dopĺňa inovované SUV, Toyota RAV4.
Facelift Toyoty Yaris sa mierne dotkol techniky, podpísal sa aj na inovovaných tvaroch. Novinkou sú nový predný a zadný nárazník, na ktoré pribudli oterové lišty lakované vo farbe karosérie. Retuše sa dotkli aj grafiky zadných lámp, ktorých brzdové svetlo je poskladané z pätice LED svetiel. Predné svetlomety sú vo vnútornej časti mierne vykrojené. Interiér dostane nové materiály, zákazníci sa môžu tešiť na inovovaný rad 12-tich odtieňov karosérie.
Podstatnú novinku pod kapotou Yarisa bude predstavovať moderný benzínový štvorvalec 1,33 Dual VVT-i. Maximálny výkon tejto motorizácie dosahuje 74 kW pri 6 000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment má slušnú hodnotu 132 Nm pri 4 000 ot./min. K dispozícii bude aj systém Stop & Start, kombinovaná spotreba dosiahne 5,1 l/100 km. Ostatné motorizácie ostanú nezmenené, až na mierne zníženie priemernej spotreby zhruba o 10%. Základný litrový trojvalec tak dosahuje spotrebu namiesto pôvodných 5,4 l/100 km iba 4,9 l/100 km.
Ďalším inovovaným vozidlom od Toyoty je model RAV4. Po nedávnom predstavení modernizovanej RAV-ky pre americký automobilový trh prichádza na rad aj európska verzia. Prepracovaním prešli nárazníky, zmenila sa aj grafika koncových svetiel. Bočné smerové svetlá sa z blatníkov premiestnili na spätné zrkadlá, pripravené sú aj nové zliatinové disky kolies.
V interiéri je modernizovaná stredová konzola s navigačným systémom, ktorého tvar pripomína ten z nového Avensisu. Nový je aj volant a budíky prístrojov pred vodičom.
Toyota RAV4 dostane pod kapotu nový základný benzínový agregát s objemom 2,0 litra a výkonom naladeným na 158 koní a 196 Nm. K dispozícii je manuálna prevodovka, alebo bezstupňová prevodovka CVT. Nový motor pod kapotou by mal byť podľa Toyoty úspornejší o 5% oproti predošlej verzii. Dieselový motor 2,2 D-4D dostal nové piezoelektrické vstrekovače, ktoré zabezpečili nárast výkonu na 150 koní a 340 Nm, ktoré sú k dispozícii v rozmedzí 2 000 až 2 800 otáčok. K tejto motorizácii bude voliteľný nový šesťstupňový automat Sports Direct Shift.
Inovované verzie Toyoty RAV4 a Toyoty Yaris by sa na našom trhu mali objaviť začiatkom budúceho roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.