I přes únik fotek před několika dny až nyní máme před sebou nové oficiální snímky faceliftované verze nafouklého Golfu, který se prodává jako Golf Plus. Mnoho změn nehledejme, novinka se však lépe začlení do řady.
Volkswagen se asi rozhodl hrát hru "najdi pět rozdílů", nový Golf plus se totiž od nefaceliftované verze liší jen málo. Asi největší změnou je nová firemní maska chladiče, která přibližuje vzhled Plusu ke standardnímu Golfu a Sciroccu. Podíl na tom mají i trochu jinak tvarované světlomety. Vzadu jsou změny ještě minimalističtějsí, prý se změnilo vykreslení zadních lamp, ale vezměte si na to lupu...
V interiéru najdeme také několik drobností z nichž asi nejvýraznější je inovované ovládání klimatizace. Důležitější změny najdeme ve výbavě, tam se totiž objevuje škála moderních technologií jako adaptivní tempomat, automatický parkovací asistent a couvací kamera.
Škála motorů se nezmění, bude stále začínat na 1,4 o výkonu 80 koní a skončí na 1,8 o výkonu 160 koní. Diesely nabídnou výkon 90-140 koní. Ke mnoha motorům je možné dokoupit sedmistupňovou převodovku DSG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.