Po několika špionážních fotkách jsou na světě první oficiální obrázky nové Mazdy 3 v pětidveřové variantě. Ta byla dnes představena na autoshow v Bologni a hned si získala patřičnou pozornost.
Vzhled je samozřejmě velmi podobný čtyřdveřové variantě. Mírně přepracovaná je záď automobilu od D sloupku dozadu. Součinitel odporu vzduchu je u hatchbacku na hodnotě Cx 0,30, což je jedna z nejlepších hodnot v segmentu. Celková délka této varianty je 4460 mm.
Konstruktéři Mazdy se dušují, že hluk uvnitř vozu by měl být o 6-11% nižší než u předchozí verze. To je sice zajímavý údaj, nás ale mnohem více zajímají použité materiály v interiéru a ergonomičnost ovládání vozu.
Plasty přístrojové desky jsou z měkčeného materiálu, řadící páka je nyní posunuta blíže k řidiči. Kompletně nové je také podsvícení všech přístrojů. Jako příplatkovou výbavu můžete mít audiosestavu Bose s deseti reproduktory.
O pohon se bude starat celkem pět motorů, tři vznětové a dva zážehové.
Diesely mohou mít objem od 1.6 litru do 2.2 litru, výkony sahají od 80 kW a 240 Nm do 136 kW a 400 Nm kroutícího momentu.
Příznivci benzínu mají k dispozici 'jedna-šestku' o výkonu 77kW se 145 Nm. Druhou variantou je dvoulitr se 110 kW a 187 Nm. Ten také používá nový katalyzátor se speciální nano technlogií.
Nová Mazda 3 váží o 15 kg méně než předchůdce, za což lze Mazdu jednoznačně pochválit. Zásluhu na tom má o 17% větší využití vysokopevnostní oceli.
Celkově je nová 'trojka' velmi povedeným vozem. Uvidíme jak se uchytí na světových trzích. Hodně si od ní slibují především na americké trhu, kde je nyní velký hlad po malých vozech.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.