Po několika špionážních fotkách jsou na světě první oficiální obrázky nové Mazdy 3 v pětidveřové variantě. Ta byla dnes představena na autoshow v Bologni a hned si získala patřičnou pozornost.
Vzhled je samozřejmě velmi podobný čtyřdveřové variantě. Mírně přepracovaná je záď automobilu od D sloupku dozadu. Součinitel odporu vzduchu je u hatchbacku na hodnotě Cx 0,30, což je jedna z nejlepších hodnot v segmentu. Celková délka této varianty je 4460 mm.
Konstruktéři Mazdy se dušují, že hluk uvnitř vozu by měl být o 6-11% nižší než u předchozí verze. To je sice zajímavý údaj, nás ale mnohem více zajímají použité materiály v interiéru a ergonomičnost ovládání vozu.
Plasty přístrojové desky jsou z měkčeného materiálu, řadící páka je nyní posunuta blíže k řidiči. Kompletně nové je také podsvícení všech přístrojů. Jako příplatkovou výbavu můžete mít audiosestavu Bose s deseti reproduktory.
O pohon se bude starat celkem pět motorů, tři vznětové a dva zážehové.
Diesely mohou mít objem od 1.6 litru do 2.2 litru, výkony sahají od 80 kW a 240 Nm do 136 kW a 400 Nm kroutícího momentu.
Příznivci benzínu mají k dispozici 'jedna-šestku' o výkonu 77kW se 145 Nm. Druhou variantou je dvoulitr se 110 kW a 187 Nm. Ten také používá nový katalyzátor se speciální nano technlogií.
Nová Mazda 3 váží o 15 kg méně než předchůdce, za což lze Mazdu jednoznačně pochválit. Zásluhu na tom má o 17% větší využití vysokopevnostní oceli.
Celkově je nová 'trojka' velmi povedeným vozem. Uvidíme jak se uchytí na světových trzích. Hodně si od ní slibují především na americké trhu, kde je nyní velký hlad po malých vozech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.