Sezona kabrioletů už dávno skončila, začal ovšem ten pravý čas pro ladění do sezony příští. Mini proto na světlo světa vypustilo první sérii snímků a informací, které se týkají nové generace otevřeného Cabria.
S čím přichází druhá generace britského vozu vyvinutá pod taktovkou giganta BMW? Tradičně se pokusí nabídnout skvělý styl a výborné jízdní vlastnosti. Nic nového pod sluncem. Vše je zabaleno do líbivé karoserie se stahovací plátěnou střechou, která rozbíjí eleganci mnohem méně než pevná.
Základní motorizací je 1,6 o výkonu 118 koní. Nuda? Potom je tu přeplňovaná verze téhož agregátu nabízející koní 172. To už zní líp. Motory navíc budou vybaveny systémem EfficientDynamics od BMW, což znamená maximální úsporu paliva při jízdě díky schopnosti získat v průběhu brzdění část energie zpět. Motor se navíc při každém zastavení vypíná, aby se při rozjezdu zase automaticky nahodil.
Plátěnou střechu lze stáhnout elektronicky a to během 15 sekund. Navíc je možné odhrnout jen část střechy a získat tak něco jako větší střešní okno. Zajímavý je i měřák ukazující jak dlouho už auto jede se staženou střechou. Řidič se pak může hecovat s kamarády kdo to vydrží bez střechy déle aniž by dostal zánět středního ucha.
Oficiální představení proběhne v Detroitu v lednu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.