Suzuki představilo své Alto na evropském trhu na autosalonu v Paříži. Evropské auto ovšem není radno si s tím japonským plést, jsou to úplně jiná auta. Společné mají snad jen jedno, obě jsou opravdu malá.
Alto Lapin podléhá módě opravdu pravoúhlých a krabicoidních aut, které na malém prostoru nabídnou plno místa. Takové má být i nové Suzuki.
První generace Alta Lapin byla představena roku 2002 a stala se ihned velmi polulární speciálně mezi tamními ženami. šest let, to je nejvyšší čas na výměnu.
Alto Lapin je vybaveno motorem o nezveřejněném objemu (ale vzhledem ke kategorii čekejme cca 600 ccm, popřípadě vybavené turbem), jehož výkon jde skrze převodovku CVT na přední dvě kola.
Cenu zatím neznáme, víme jen to, že se mimo Japonsko nedostane.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.