Nový Nissan 370Z, predstavený minulý týždeň na americkom trhu, je pokračovateľom línie modelov „Z“. Ponúka autentické správanie sa športového automobilu, vyšší výkon a lepšie ovládanie, kompaktnejšie rozmery a v taktiež dbá aj na čo najnižšiu hmotnosť. Dodávky modelu do Európy sa začnú v máji 2009.
Dizajn exteriéru zámerne pripomína štýl modelu 240 – uhladený aerodynamický tvar a pocit „dynamického pohybu“ vďaka výrazne vysadenej streche a opticky nízko položenému ťažisku.“
Kompaktnejšie vonkajšie rozmery a širšie využitie ľahkých materiálov pomohli znížiť hmotnosť, ale konštrukcia karosérie sa celkovo spevnila a získala aj vyššiu tuhosť. Pozornosť venovaná detailu a funkčnosti je evidentná v dizajne celého exteriéru. Oproti predchádzajúcej generácii je vylepšené aj vnútorné usporiadanie, batožinový priestor je väčší a lepšie prístupný.
„Svieži charakter modelu Nissan 370Z je zjavný na prvý pohľad z nového dizajnu exteriéru, ktorý je športovejší, hoci sa stále identifikuje s filozofiou modelu Z,“ uvádza Pierre Loing, viceprezident pre produktové plánovanie, Nissan Europe. „ Nový 370Z stavia na najlepších vlastnostiach predchádzajúcich generácií – rešpektuje ich, pričom nejde o retro. Je jednoduchý, ale premyslený a je nezameniteľne Z.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.