Nový Nissan 370Z, predstavený minulý týždeň na americkom trhu, je pokračovateľom línie modelov „Z“. Ponúka autentické správanie sa športového automobilu, vyšší výkon a lepšie ovládanie, kompaktnejšie rozmery a v taktiež dbá aj na čo najnižšiu hmotnosť. Dodávky modelu do Európy sa začnú v máji 2009.
Dizajn exteriéru zámerne pripomína štýl modelu 240 – uhladený aerodynamický tvar a pocit „dynamického pohybu“ vďaka výrazne vysadenej streche a opticky nízko položenému ťažisku.“
Kompaktnejšie vonkajšie rozmery a širšie využitie ľahkých materiálov pomohli znížiť hmotnosť, ale konštrukcia karosérie sa celkovo spevnila a získala aj vyššiu tuhosť. Pozornosť venovaná detailu a funkčnosti je evidentná v dizajne celého exteriéru. Oproti predchádzajúcej generácii je vylepšené aj vnútorné usporiadanie, batožinový priestor je väčší a lepšie prístupný.
„Svieži charakter modelu Nissan 370Z je zjavný na prvý pohľad z nového dizajnu exteriéru, ktorý je športovejší, hoci sa stále identifikuje s filozofiou modelu Z,“ uvádza Pierre Loing, viceprezident pre produktové plánovanie, Nissan Europe. „ Nový 370Z stavia na najlepších vlastnostiach predchádzajúcich generácií – rešpektuje ich, pričom nejde o retro. Je jednoduchý, ale premyslený a je nezameniteľne Z.“
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.