Porsche nenadále a neočekávaně zveřejnilo první opravdové snímky svého nového luxusně sportovního vozu jménem Panamera. Maraton očekávání se tak pomalu chýlí ke konci tak, aby mohl začít maraton výroby.
Tak jsme se dočkali. Nabídli jsme vám již více než desítku zpráv s črtami, informacemi a špionážními videi, až teď ale konečně vidíme jak vlastně bude Panamera vypadat.
Od Porsche jsme se dozvěděli především rozměry. Na délku má Panamera 497 centimetrů, což je na luxusní třídu (kam spadá Mercedes S, BMW 7, Volkswagen Phaeton nebo Lexus LS) podprůměrná hodnota, nicméně nikdo až tak netvrdí, že Panamera patří právě sem.
Panamera tvoří svoji vlastní kategorii, asi neexistuje nic, co by se do ní dalo také zařadit. Nejblíže pravděpodobné bude Maserati Quattroporte, jenže těch se vyrábí zhruba čtvrtina. Dalším konkurentem by mohl s trochou fantazie být Bentley Continental Flying Spur.
Oleje do ohně přilije až Aston Martin a jeho Rapide a možná nejvážnější konkurencí mu bude z vlastní stáje Audi A7. Tomu pravděpodobně bude konkurovat podobně konstruovaný rival od Mercedesu a BMW jak tomu u této trojky bývá.
Vraťme se k rozměrům. Zatímco rozvor 292 cm je podobně jako délka podprůměrný, šířka 193 cm je naopak špičková.
Pod kapotou najdeme trojici motorů, které najdeme i v SUV Cayenne. Základem tak bude šestiválcová 3,6, verzi S potlačí osmiválcový 4,8 a Panameru Turbo jako z praku vystřelí přeplňovaná verze téhož osmiválce. Časem se počítá i s hybridem, otazníky se vznášejí nad dieselem, který byl použit v Cayennu. Automobilka pravděpodobně čeká na ohlasy budoucích majitelů Cayennu diesel.
Krize nekrize, Porsche chce dosáhnou prodejů minimálně 20 tisíc kusů ročne, přičemž ubezpečuje, že na navýšení výroby jsou kapacity a že se s ním počítá. Cena je předběžně stanovena na 80 tisíc euro, tedy 2 miliony korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.