Tak jsme se dočkali. Nabídli jsme vám již více než desítku zpráv s črtami, informacemi a špionážními videi, až teď ale konečně vidíme jak vlastně bude Panamera vypadat.
Od Porsche jsme se dozvěděli především rozměry. Na délku má Panamera 497 centimetrů, což je na luxusní třídu (kam spadá Mercedes S, BMW 7, Volkswagen Phaeton nebo Lexus LS) podprůměrná hodnota, nicméně nikdo až tak netvrdí, že Panamera patří právě sem.
Panamera tvoří svoji vlastní kategorii, asi neexistuje nic, co by se do ní dalo také zařadit. Nejblíže pravděpodobné bude Maserati Quattroporte, jenže těch se vyrábí zhruba čtvrtina. Dalším konkurentem by mohl s trochou fantazie být Bentley Continental Flying Spur.
Oleje do ohně přilije až Aston Martin a jeho Rapide a možná nejvážnější konkurencí mu bude z vlastní stáje Audi A7. Tomu pravděpodobně bude konkurovat podobně konstruovaný rival od Mercedesu a BMW jak tomu u této trojky bývá.
Vraťme se k rozměrům. Zatímco rozvor 292 cm je podobně jako délka podprůměrný, šířka 193 cm je naopak špičková.
Pod kapotou najdeme trojici motorů, které najdeme i v SUV Cayenne. Základem tak bude šestiválcová 3,6, verzi S potlačí osmiválcový 4,8 a Panameru Turbo jako z praku vystřelí přeplňovaná verze téhož osmiválce. Časem se počítá i s hybridem, otazníky se vznášejí nad dieselem, který byl použit v Cayennu. Automobilka pravděpodobně čeká na ohlasy budoucích majitelů Cayennu diesel.
Krize nekrize, Porsche chce dosáhnou prodejů minimálně 20 tisíc kusů ročne, přičemž ubezpečuje, že na navýšení výroby jsou kapacity a že se s ním počítá. Cena je předběžně stanovena na 80 tisíc euro, tedy 2 miliony korun.