Na autosalonu v Los Angeles se odhalila nová generace populárního SUV od japonské značky Lexus. Spolu s novým kabátkem spatřila světlo světa i nová technika, která důsledně vylepšuje to, co jsme viděli i dosud.
Ačkoliv jde o představení severoamerické, dá se čekat, že Lexus bude v Evropě prodávat své SUV téměř nezměněno.
Novinka se jako obvykle o pár chlupů natáhla, měří teď 4,77 metru, což je o 4 centimetry více než dosud. O dva a půl centimetru narostl rozvor(2,47 m), do výšky narostl o jeden centimetr, nyní tam měří 1,67 m a šířka přidala čtyři centimetry (1,89 m).
Pod kapotou najdeme dvojici motorů, základem bude V6 o objemu 3,5 litru a výkonu 275 koní, což je o pět více než dosud. spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou jistě přinese lepší výkony než dosavadní agregát s pětistupňovou skříní.
Hybridy bude zastupovat 450h se sumárním maximálním výkonem 295 koní, což je oproti současnému 400h o 27 koní více. Základem je agregát 3,5 V6, motor je propojen s převodovkou CVT. Právě v motorech by ale s příchodem do Evropy mohla nastat změna, nechme tedy tuto predikci otevřenou.
Nešlo by o prémiového hráče kdybychom ve výbavě nenalezli řadu vychytávek a technických hraček. Hledejme tak multimediální a navigační systém s pevným diskem a inovovaným ovládáním nejen skrze osmipalcový displej, desítku airbagů (dvoukomorové přední, kolenní přední, boční vepředu i vzadu a záclonové hlavové po celé délce vozidla) a obří množství podpůrných elektronických systémů včetně systému předvídající možnou nehodu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.