Na autosalonu v Los Angeles se odhalila nová generace populárního SUV od japonské značky Lexus. Spolu s novým kabátkem spatřila světlo světa i nová technika, která důsledně vylepšuje to, co jsme viděli i dosud.
Ačkoliv jde o představení severoamerické, dá se čekat, že Lexus bude v Evropě prodávat své SUV téměř nezměněno.
Novinka se jako obvykle o pár chlupů natáhla, měří teď 4,77 metru, což je o 4 centimetry více než dosud. O dva a půl centimetru narostl rozvor(2,47 m), do výšky narostl o jeden centimetr, nyní tam měří 1,67 m a šířka přidala čtyři centimetry (1,89 m).
Pod kapotou najdeme dvojici motorů, základem bude V6 o objemu 3,5 litru a výkonu 275 koní, což je o pět více než dosud. spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou jistě přinese lepší výkony než dosavadní agregát s pětistupňovou skříní.
Hybridy bude zastupovat 450h se sumárním maximálním výkonem 295 koní, což je oproti současnému 400h o 27 koní více. Základem je agregát 3,5 V6, motor je propojen s převodovkou CVT. Právě v motorech by ale s příchodem do Evropy mohla nastat změna, nechme tedy tuto predikci otevřenou.
Nešlo by o prémiového hráče kdybychom ve výbavě nenalezli řadu vychytávek a technických hraček. Hledejme tak multimediální a navigační systém s pevným diskem a inovovaným ovládáním nejen skrze osmipalcový displej, desítku airbagů (dvoukomorové přední, kolenní přední, boční vepředu i vzadu a záclonové hlavové po celé délce vozidla) a obří množství podpůrných elektronických systémů včetně systému předvídající možnou nehodu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.