Čínani mají rádi velká auta. Jak jinak si vysvětlit velké množství původně evropských aut, která se pro prodej v Číně prodlužuje o několik centimetrů. Malí Asiaté potřebuje na zadních sedadlech královský prostor.
Volvo se rozhodlo v Číně prodávat prodlouženou verzi svého luxusního sedanu S80. Dlouhá verze se docela tradičně jmenuje S80L a je o celých 14 centimetrů delší než verze základní, evropská.
Karoserie byla důkladně přepracována tak, aby přebytečné centimetry skryla a opravdu, dle fotografie vypadá karoserie vyváženě a v žádném případě nepřipomíná housenku.
Výroba bude probíhat přímo v Číně, kde se vyrábí už i menší sedan S40.
Prodlouženou verzi pro Čínu přichystalo i Audi a to s modelem A4. Ač je to možná trochu s podivem, malý prémiový sedan nerostl o 6 centimetrů a jako v případě Volva, i zde šel přírůstek na zadní řadu sedadel. Audi se v Číně drží na vrcholu prémiového segmentu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.