Čínani mají rádi velká auta. Jak jinak si vysvětlit velké množství původně evropských aut, která se pro prodej v Číně prodlužuje o několik centimetrů. Malí Asiaté potřebuje na zadních sedadlech královský prostor.
Volvo se rozhodlo v Číně prodávat prodlouženou verzi svého luxusního sedanu S80. Dlouhá verze se docela tradičně jmenuje S80L a je o celých 14 centimetrů delší než verze základní, evropská.
Karoserie byla důkladně přepracována tak, aby přebytečné centimetry skryla a opravdu, dle fotografie vypadá karoserie vyváženě a v žádném případě nepřipomíná housenku.
Výroba bude probíhat přímo v Číně, kde se vyrábí už i menší sedan S40.
Prodlouženou verzi pro Čínu přichystalo i Audi a to s modelem A4. Ač je to možná trochu s podivem, malý prémiový sedan nerostl o 6 centimetrů a jako v případě Volva, i zde šel přírůstek na zadní řadu sedadel. Audi se v Číně drží na vrcholu prémiového segmentu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.