Subaru Forester - lesník na naftu

Marek Litzman, 18. listopadu 2008, 11:35 Google+

Subaru nedávno představilo důležitý model, bylo jím Subaru Forester s motorem 2,0 boxer diesel. Pojďme si představit veledůležitý mezník ve výrobě Subaru na poli lehce terénních vozů, ve kterých mají diesely důležité postavení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Forester

Forester | foto: Subaru

Sdílejte článek

Třetí generace oblíbeného SUV se představila na jaře, přičemž jde o jeden z prvních modelů, který dostal pod kapotu nový boxer diesel od Subaru, který jsme si představili před pár dny v tomto článku. Dieselová verze se představila na autosalonu v Paříži a v protože se chystá do prodeje, je pravý čas si jej detailně představit.

Forester není mezi Subaru výjimkou a i on tedy využívá symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD. Výkon jde z motoru skrze novou šestistpuňovou převodovku.

Dieselový motor o objemu 2,0 litru má výkon 147 koní a točivý moment 350 Nm. Jeho výfukové potrubí prochází takzvaně uzavřeným filtrem pevných částic. O co jde? Představme si příčný řez filtru. Bude vypadat jako šachovnice, přičemž kupříkladu černá políčka budou uzavřena z jedné, bílá zase z druhé strany. Výfukové plyny dorazí do "bílých" trubek, které jsou ale na konci zašpuntované. Plyny se tak musí dostat skrze pórovitou stěnu do "černých" trubek, které jsou směrem ven otevřené. Vše uvidíte na přiloženém snímku.

Forester má s dieselem na SUV nízkou spotřebu. V základní výbavě jde o 6,3 litru na 100 km, což znamená 167 gramů oxidu uhličitého na každý ujetý kilometr. Vyšší výbava má tyto hodnoty o desetinku litru a tři gramy vyšší. To dává velmi příjemný dojezd přes magickou hodnotu jednoho tisíce kilometrů.

Vzhledem k těžšímu dieselovému motoru musela být upravena celá řada komponent, především na přední nápravě, na posilovači řízení a například větší jsou i přední brzdy.

V základní výbavě najdeme kupříkladu šestici airbagů, základní rádio automatickou klimu, hliníková kola...

Ve vyšší výbavě XS potom najdeme optické doplňky karoserie, xenony a kvalitní autorádio s osmi reproduktory včetně subwooferu.

Vytisknout

Diskuze: Subaru Forester - lesník na naftu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

6

Mazda6 disponuje novým turbodieselem!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud