Subaru nedávno představilo důležitý model, bylo jím Subaru Forester s motorem 2,0 boxer diesel. Pojďme si představit veledůležitý mezník ve výrobě Subaru na poli lehce terénních vozů, ve kterých mají diesely důležité postavení.
Třetí generace oblíbeného SUV se představila na jaře, přičemž jde o jeden z prvních modelů, který dostal pod kapotu nový boxer diesel od Subaru, který jsme si představili před pár dny v tomto článku. Dieselová verze se představila na autosalonu v Paříži a v protože se chystá do prodeje, je pravý čas si jej detailně představit.
Forester není mezi Subaru výjimkou a i on tedy využívá symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD. Výkon jde z motoru skrze novou šestistpuňovou převodovku.
Dieselový motor o objemu 2,0 litru má výkon 147 koní a točivý moment 350 Nm. Jeho výfukové potrubí prochází takzvaně uzavřeným filtrem pevných částic. O co jde? Představme si příčný řez filtru. Bude vypadat jako šachovnice, přičemž kupříkladu černá políčka budou uzavřena z jedné, bílá zase z druhé strany. Výfukové plyny dorazí do "bílých" trubek, které jsou ale na konci zašpuntované. Plyny se tak musí dostat skrze pórovitou stěnu do "černých" trubek, které jsou směrem ven otevřené. Vše uvidíte na přiloženém snímku.
Forester má s dieselem na SUV nízkou spotřebu. V základní výbavě jde o 6,3 litru na 100 km, což znamená 167 gramů oxidu uhličitého na každý ujetý kilometr. Vyšší výbava má tyto hodnoty o desetinku litru a tři gramy vyšší. To dává velmi příjemný dojezd přes magickou hodnotu jednoho tisíce kilometrů.
Vzhledem k těžšímu dieselovému motoru musela být upravena celá řada komponent, především na přední nápravě, na posilovači řízení a například větší jsou i přední brzdy.
V základní výbavě najdeme kupříkladu šestici airbagů, základní rádio automatickou klimu, hliníková kola...
Ve vyšší výbavě XS potom najdeme optické doplňky karoserie, xenony a kvalitní autorádio s osmi reproduktory včetně subwooferu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.