Španielska automobilka Seat predstavila ďalší športový bodykit pre svojho zástupcu nižšej strednej triedy, model Leon. Seat tak urobil pri príležitosti úspechov Leona v súťažiach WTCC, kde sa mu mimoriadne darí.
Španielskemu Seatu sa vo svetových súťažiach WTCC v poslednej sezóne s modelom Leon darilo, a tak plánuje tieto svoje úspechy patrične osláviť. Preto prichádza s novým optipaketom pod názvom Linea R, ktorý sa obmedzil na nové športové nárazníky, predný dostal mohutnejšie nasávacie otvory pre prívod vzduchu, vzhľadom pripomína novinku, novú Ibizu Cupra. Na zadnom nárazníku sa vyníma dvojica okrúhlych chrómovaných koncoviek výfuku, športový šmrnc dodávajú Leonu Linea R aj nové 18-palcové päťlúčové zliatinové disky kolies.
Záujemcovia o športovo ladený model budú mať na výber z dvojice zážihových a jedného vznetového agregátu. Benzínové motory reprezentuje dvojica prepĺňaných agregátov 1,8 TSI s výkonom 117 kW a 2,0 TSI s výkonom 147 kW. K dispozícii bude aj známy agregát 2,0 TDI s výkonom 125 kW, známy aj s mladoboleslavkej Octavie RS.
Interiér Leonu Linea R vsádza na decentné športové doplnky, ako športový kožou potiahnutý volant a hlavicu radiacej páky, rôzne chrómované dekoratívne lišty a hliníkové pedále. Okrem toho Leon Linea R prichádza s bohatou výbavou v podobe sériového ESP, šestice airbagov, dvojzónovou automatickou klimatizáciou, autorádiom s 8 reproduktormi, tempomatom a hmlovkami. Na trhu sa verzia Linea R objaví začiatkom budúceho roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.