Španielska automobilka Seat predstavila ďalší športový bodykit pre svojho zástupcu nižšej strednej triedy, model Leon. Seat tak urobil pri príležitosti úspechov Leona v súťažiach WTCC, kde sa mu mimoriadne darí.
Španielskemu Seatu sa vo svetových súťažiach WTCC v poslednej sezóne s modelom Leon darilo, a tak plánuje tieto svoje úspechy patrične osláviť. Preto prichádza s novým optipaketom pod názvom Linea R, ktorý sa obmedzil na nové športové nárazníky, predný dostal mohutnejšie nasávacie otvory pre prívod vzduchu, vzhľadom pripomína novinku, novú Ibizu Cupra. Na zadnom nárazníku sa vyníma dvojica okrúhlych chrómovaných koncoviek výfuku, športový šmrnc dodávajú Leonu Linea R aj nové 18-palcové päťlúčové zliatinové disky kolies.
Záujemcovia o športovo ladený model budú mať na výber z dvojice zážihových a jedného vznetového agregátu. Benzínové motory reprezentuje dvojica prepĺňaných agregátov 1,8 TSI s výkonom 117 kW a 2,0 TSI s výkonom 147 kW. K dispozícii bude aj známy agregát 2,0 TDI s výkonom 125 kW, známy aj s mladoboleslavkej Octavie RS.
Interiér Leonu Linea R vsádza na decentné športové doplnky, ako športový kožou potiahnutý volant a hlavicu radiacej páky, rôzne chrómované dekoratívne lišty a hliníkové pedále. Okrem toho Leon Linea R prichádza s bohatou výbavou v podobe sériového ESP, šestice airbagov, dvojzónovou automatickou klimatizáciou, autorádiom s 8 reproduktormi, tempomatom a hmlovkami. Na trhu sa verzia Linea R objaví začiatkom budúceho roka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?