Španielska automobilka Seat predstavila ďalší športový bodykit pre svojho zástupcu nižšej strednej triedy, model Leon. Seat tak urobil pri príležitosti úspechov Leona v súťažiach WTCC, kde sa mu mimoriadne darí.
Španielskemu Seatu sa vo svetových súťažiach WTCC v poslednej sezóne s modelom Leon darilo, a tak plánuje tieto svoje úspechy patrične osláviť. Preto prichádza s novým optipaketom pod názvom Linea R, ktorý sa obmedzil na nové športové nárazníky, predný dostal mohutnejšie nasávacie otvory pre prívod vzduchu, vzhľadom pripomína novinku, novú Ibizu Cupra. Na zadnom nárazníku sa vyníma dvojica okrúhlych chrómovaných koncoviek výfuku, športový šmrnc dodávajú Leonu Linea R aj nové 18-palcové päťlúčové zliatinové disky kolies.
Záujemcovia o športovo ladený model budú mať na výber z dvojice zážihových a jedného vznetového agregátu. Benzínové motory reprezentuje dvojica prepĺňaných agregátov 1,8 TSI s výkonom 117 kW a 2,0 TSI s výkonom 147 kW. K dispozícii bude aj známy agregát 2,0 TDI s výkonom 125 kW, známy aj s mladoboleslavkej Octavie RS.
Interiér Leonu Linea R vsádza na decentné športové doplnky, ako športový kožou potiahnutý volant a hlavicu radiacej páky, rôzne chrómované dekoratívne lišty a hliníkové pedále. Okrem toho Leon Linea R prichádza s bohatou výbavou v podobe sériového ESP, šestice airbagov, dvojzónovou automatickou klimatizáciou, autorádiom s 8 reproduktormi, tempomatom a hmlovkami. Na trhu sa verzia Linea R objaví začiatkom budúceho roka.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?