Japonská automobilka Subaru pripravila pre milovníkov malých krabicových vozidiel ďalšiu novinku. Po modeli Justy prichádza o niečo hranatejší model s názvom Subaru Dex. Rodinka malých automobilov značky Subaru tak dostala svojho druhého zástupcu.
Je všeobecne známe, že automobilka Subaru spolupracuje pri vývoji malých automobilov s japonskou automobilkou Daihatsu. Nie jeteda žiadnou tajnosťou, že Subaru Justy je vlastne „prezlečené“ Daihatsu Sirion.
Inak to nie je ani v tomto prípade, keď ponuku malých áut od Subaru obohacuje novinka s názvom Dex. Ako darca orgánov tentoraz poslúžilo Daihatsu Materia, ktoré svojimi tvarmi osloví skôr milovníkov krabicovitých tvarov. Tie Európanom veľmi nevoňajú, no v domácom Japonsku sa predávajú viac než dobre.
Subaru Dex sa od modelu Daihatsu Materia odlišuje novo poňatou maskou v štýle veľkého SUV Tribeca. Veľkosťou karosérie táto novinka zapadá do triedy malých automobilov, keďže rozmery 3800mm x 1690mm x 1635mm (d x š x v) plne odpovedajú rozmerom triedy. O pohon sa bude starať radový štvorvalec s objemom 1,3 litra, ktorý ponúka výkon 68kW (92 k) pri 6000 ot./min., s krútiacim momentom 123 Nm pri 4400 ot./min.
Zákazníci budú mať na výber medzi manuálnou a automatickou prevodovkou a pohonom buď jednej, alebo oboch náprav, ktorý však nepochádza od Subaru, ale je prevzatý od Daihatsu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.