Japonská automobilka Subaru pripravila pre milovníkov malých krabicových vozidiel ďalšiu novinku. Po modeli Justy prichádza o niečo hranatejší model s názvom Subaru Dex. Rodinka malých automobilov značky Subaru tak dostala svojho druhého zástupcu.
Je všeobecne známe, že automobilka Subaru spolupracuje pri vývoji malých automobilov s japonskou automobilkou Daihatsu. Nie jeteda žiadnou tajnosťou, že Subaru Justy je vlastne „prezlečené“ Daihatsu Sirion.
Inak to nie je ani v tomto prípade, keď ponuku malých áut od Subaru obohacuje novinka s názvom Dex. Ako darca orgánov tentoraz poslúžilo Daihatsu Materia, ktoré svojimi tvarmi osloví skôr milovníkov krabicovitých tvarov. Tie Európanom veľmi nevoňajú, no v domácom Japonsku sa predávajú viac než dobre.
Subaru Dex sa od modelu Daihatsu Materia odlišuje novo poňatou maskou v štýle veľkého SUV Tribeca. Veľkosťou karosérie táto novinka zapadá do triedy malých automobilov, keďže rozmery 3800mm x 1690mm x 1635mm (d x š x v) plne odpovedajú rozmerom triedy. O pohon sa bude starať radový štvorvalec s objemom 1,3 litra, ktorý ponúka výkon 68kW (92 k) pri 6000 ot./min., s krútiacim momentom 123 Nm pri 4400 ot./min.
Zákazníci budú mať na výber medzi manuálnou a automatickou prevodovkou a pohonom buď jednej, alebo oboch náprav, ktorý však nepochádza od Subaru, ale je prevzatý od Daihatsu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.