Ferrari F430 není už žádnou novinkou, to ale vůbec neznamená že by bylo špatné.Inovací ve výrobním programu bude nejrychlejší otevřené Ferrari nejen dnešních dnů, ale všech dob, přijíždí totiž F430 Scuderia Spider.
Letošní sezóna Formulí 1 pro Ferrari neskončila tak jak by sama stáj chtěla, nicméně triumf v poháru konstruktérů uhájila a připsala si již šestnáctý. Na oslavu tohoto triumfu přijíždí opravdu triumfální série.
Ferrari F430 Scuderie již jezdí docela dlouho, ovšem celou tu dobu se spekulovalo o tom, že podobně rychlá by mohla být i otevřená verze. Dočkali jsme se.
Technika je převzata z uzavřené Scuderie, jde tedy o V8 o objemu 4,3, jehož výkon je 510 koní. Otáčky mohou vyšplhat až do 8640 ot/min.
Díky tomu zrychlí odlehčený speciál na stovku za 3,7 a dosáhne maximální rychlosti 315 km/h. Na trati je údajně rychlejší než jakékoliv jiné otevření Ferrari kdy před ním, zadupává tak do země i legendární F50.
Bude vyrobeno jen 499 kousků a ty budou prodávány za cenu sice zatím nezveřejněnou, nicméně jistě nemalou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.