Americký Ford predstavil decentný facelift svojho modelu strednej triedy Ford Fusion, ktorý sa predáva na domácom americkom trhu. Okrem drobných retuší sa drobných vylepšení dočká aj technika v podobe modernizovaných agregátov.
Predná časť Fordu Fusion zaznamenala decentné zmeny vzhľadu v podobe novo tvarovaného nárazníka, nových svetlometov a novej masky. Drobné zmeny zaznamenala aj zadná časť vozidla.
Ponuka modernizovaných agregátov sa začína základným benzínovým štvorvalcom 2,5 Duratec s maximálnym výkonom 131 kW, krútiaci moment dosahuje hodnotu 233 Nm. Nový agregát disponuje variabilným časovaním sacích ventilov iVCT, elektronické škrtiace klapky ECT a nové sacie a výfukové potrubie. Nový agregát v ponuke faceliftovaného Fusionu nahrádza starší s objemom 2,3 litra.
Paleta agregátov je doplnená o agregát 3,0 V6 s výkonom 179 kW a krútiacim momentom 304 Nm. Tento agregát sa taktiež môže pochváliť rovnakými inováciami ako menší štvorvalec v ponuke.
Tretím agregátom do partie je nový šesťvalec s objemom 3,5 litra, ktorý ponúka výkon 196 kW. Agregát disponuje hliníkovými hlavami valcov a ponúka pomerne vysoký kompresný pomer s hodnotou 10,5 : 3.
K dispozícii bude nová úspornejšia šesťstupňová automatická prevodovka, Fusion vybavený trojlitrovým šesťvalcom bude vybavený automatickou prevodovkou SelectShift s možnosťou manuálneho radenia.
Ford Fusion pre modelový rok 2010 sa verejnosti predstaví na tohtoročnom autosalóne v Los Angeles, do predaja sa dostane začiatkom budúceho roka.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.