Americký Ford predstavil decentný facelift svojho modelu strednej triedy Ford Fusion, ktorý sa predáva na domácom americkom trhu. Okrem drobných retuší sa drobných vylepšení dočká aj technika v podobe modernizovaných agregátov.
Predná časť Fordu Fusion zaznamenala decentné zmeny vzhľadu v podobe novo tvarovaného nárazníka, nových svetlometov a novej masky. Drobné zmeny zaznamenala aj zadná časť vozidla.
Ponuka modernizovaných agregátov sa začína základným benzínovým štvorvalcom 2,5 Duratec s maximálnym výkonom 131 kW, krútiaci moment dosahuje hodnotu 233 Nm. Nový agregát disponuje variabilným časovaním sacích ventilov iVCT, elektronické škrtiace klapky ECT a nové sacie a výfukové potrubie. Nový agregát v ponuke faceliftovaného Fusionu nahrádza starší s objemom 2,3 litra.
Paleta agregátov je doplnená o agregát 3,0 V6 s výkonom 179 kW a krútiacim momentom 304 Nm. Tento agregát sa taktiež môže pochváliť rovnakými inováciami ako menší štvorvalec v ponuke.
Tretím agregátom do partie je nový šesťvalec s objemom 3,5 litra, ktorý ponúka výkon 196 kW. Agregát disponuje hliníkovými hlavami valcov a ponúka pomerne vysoký kompresný pomer s hodnotou 10,5 : 3.
K dispozícii bude nová úspornejšia šesťstupňová automatická prevodovka, Fusion vybavený trojlitrovým šesťvalcom bude vybavený automatickou prevodovkou SelectShift s možnosťou manuálneho radenia.
Ford Fusion pre modelový rok 2010 sa verejnosti predstaví na tohtoročnom autosalóne v Los Angeles, do predaja sa dostane začiatkom budúceho roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.